Nakenmodell som personal på fritidsgården?

Sv: Nakenmodell som personal på fritidsgården?

Om jag ställer mej på en strandkant och tar en bild på solande och badande människor så skulle inte jag se det som sexuellt. bara en massa människor.

Men en tjej som sitter "naken" och har händer och hår för de privata delarna eller sitter i en ställning så inget visas så ser jag det som ett mer sexuellt laddat foto.

Men vad är det för problem med nakenhet?
Jag tycker inte att just nakenhet är något problem så jag förstår inte problemet.
Vad anser du att just nakenhet ger för signaler?
Så att jag vet det en annan gång.
För jag skulle utan vidare kunna få för mig att gå naken på stan eller något annat knasigt i den vägen.
De spärrarna, vilka de nu är, saknas på mig.

Tycker jag skrev tydligt allt i mitt tidigare inlägg.? Vilka signaler det ger. Vill inte att mina barn ska vara nakna offentligt. Min pappa skulle bli oerhört upprörd om jag stog naken på bild. Och det kan jag förstå..
Och jag säger inte att ingen får vara det. Men den som är det har inget med mina kommande barn att göra!

Skulle se det som provoserande om någon gick naken genom byn här hemma. Och störande.

Nu menar jag inte att vi badar med kläder på utan det jag menar är att bikinin döljer ju heller inte mycket och det är näst intill naket.

Vad för signaler sänder nakenbilder ut?
Vad är det man är rädd för som förälder?

Om nu en skola skulle acceptera det att en lärare har tagit nakenbilder, vad spelar det för roll, sköter hon sitt jobb och barnen lär sig det dom skall lära sig så spelar det väl ingen roll.
Jag/vi har fem barn och dom skulle högaktningsfullt strunta i om deras lärare figurerade på nakenbilder. Jag hade ett flertal lärare när jag gick i skolan som vikit ut sig i både Lektyr, Fib Aktuellt och Se, respekterade vi dom lärararna mindre, Nej snarare tvärtom mer för de stog för det de hade gjort och skämdes inte över det.
Nakenhet är naturligt och inget att skämmas över.

Det beror på hur bilden framställs! På badstranden skulle det bli jobbigt o bada om man hade en massa kläder på sej. Men skulle inte gå till ett nakenbad med mina barn.

Att vi föds nakna är en helt annan sak än att vi klär av oss inför en fotograf. Jag tycker personligen att nakna kroppar är det vackraste som finns. Tjockis som tunnis. Alla hyddor är fina. Men då det kommer till bilder så blir det lätt sexuell laddning över det. Inte alls som att vara på stranden för att ta det lugnt och svalka sej i vattnet.

Det handlar om vad det ger för signaler med nakenbilder. Och jag tycker det är rätt uppenbart vad det är för signaler man är rädd för som förälder.

Om en skola skulle acceptera att en lärare ställde upp på nakenbilder så skulle jag byta skola åt mina barn. Det är inget jag vill att mina barn ska utsättas för.
Jag skulle ogilla om mina vänner ställde upp på nakenbilder oxå. Äve om de va smakfulla bilder. Har nån "bekant" som tagit bilder näck. Och de är oerhört sexig och vackra utan att de ska vara sexiga. Mycket pga hon är så otroligt vacker i sej själv. Men vill inte att mina barn ska ha henne som förebild i skola, privat eller överhuvud taget!
Men det är en trevlig tjej.

Jag tänker inte upprepa vad det är för signaer jag talar om!

Vad det är som man är rädd för som förälder har jag oxå framfört i tidigare inlägg.

KL
Jag tycker det är hysteriskt roligt att föräldrar får dåndimpen när deras små guldklimpar har en lärare som gör "utvik" när hela internet är fylld av hårdporr som de små raringarna gömmer på datorn istället, föräldrarna glatt ovetandes..

Så det kommer från din pappa?
Det luktar skam och skuld lång väg om dina åsikter.

Varför skulle det vara provocerande om någon gick naken genom byn?

Du uttrycker dig som att det skulle vara någon sorts självklarhet i att nakenhet är störande.
Men det är inte så alls.
Att du blir störd av det betyder inte att det ÄR störande.

Vi badade alltid nakna i vår släkt när jag var liten.
Så för mig är nakenhet något vardagligt och naturligt.
Jag förstår ärligt talat inte problemet.

Håller med dig helt och hållet. Jag/vi förstår inte hysterin heller, vad är problemet.

KL
Jag tycker det är hysteriskt roligt att föräldrar får dåndimpen när deras små guldklimpar har en lärare som gör "utvik" när hela internet är fylld av hårdporr som de små raringarna gömmer på datorn istället, föräldrarna glatt ovetandes..

Du verkar faktiskt litet paranoid.
Samt fylld av skam.
Det är ju tråkigt för dig.

Porr är däremot en tråkigare historia på många sätt.

Tja, poängen med mitt inlägg var bara att sätta saker i perspektiv. Kan de använda google och är typ 15 år gamla så har de med största sannorlighet sett betydligt grövre saker som man kanske ska oroa sig för istället. Däremot var ju hennes uttalande om att de föräldrarna var aningen "avundsjuka eller rasister" lite underligt..

Ja hennes attityd var ju litet underlig.
Och den skulle jag nog inte gilla.

KL
Det finns en stor skillnad.
Läraren ska vara en bra förebild för sina elever.
Vill man ha en nakenmodell som förebild för sina barn?

Porren på nätet är (förhoppningsvis) anonyma människor, utan syfte att vara förebild för barnen.

Någon skrev om krokitäckning och liknande. Det är ju dels bara teckningar av människor, lägg ut dem på nätet och de flesta bilderna går inte att identifiera personen på. Samma med lerskulpturer...
Människor med bikini/badbyxor på stranden är bara lättklädda anonyma människor.

Har man bilder på nätet som man varnar för att de är olämpliga för barn, så lär det inte vara några oskyldiga avklädda bilder...

Jag skulle nog föredra att slippa ha barnens lärare/fritidsledare etc som extraknäcker som modeller på detta sätt. Tvivlar dock på att någon av de inblandade runt barnen på vår skola skulle göra det :eek: :rofl:, känns inte riktigt som deras grej... Så ja, jag skulle bli väldigt förvånad om det vore så, men dåndimpen - nej.

Jag kan förstå på ett sätt, men på ett annat så tycker jag inte det håller riktigt. Det gör ju att man inte kan ha något liv utanför sitt yrke alls, om man hela tiden måste tänka att ungarna kan kolla upp vad man gör och inte. Och bilderna är inga porrbilder.
Man måste ju faktiskt kunna ha ett liv utanför sitt jobb.

Tycker inte att hennes modellande skulle förstöra kidsen? Förstår inte hur hon skulle vara en dålig förebild, det är subjektivt. Hade det handlat om misshandel eller mord, eller något som faktiskt var direkt relaterat till ungarna, eller ifall hon sagt åt dem att kolla på bilderna, ja, då hade det varit en annan sak. Nu var det ungarna som bestämde sig för att spionera på sin fritidsledare istället.

Senast ändrad:

*kl*

Även om utvik inte är något jag förespråkar som förebild för barn så kan jag inte låta bli att förvånas över att gemene man har en betydligt mer förlåtande attityd mot vuxna personal och föräldrar som emellanåt blir redigt berusade än mot lite naket.

Jag kan förstå på ett sätt, men på ett annat så tycker jag inte det håller riktigt. Det gör ju att man inte kan ha något liv utanför sitt yrke alls, om man hela tiden måste tänka att ungarna kan kolla upp vad man gör och inte. Och bilderna är inga porrbilder.
Man måste ju faktiskt kunna ha ett liv utanför sitt jobb.
Min åsikt är att vissa yrkesval gör att man måste tänka mer på vad man gör på fritiden än om man haft andra yrken. För att ta ett exempel utanför skolans värld:
En polis är en polis även när h*n inte är på jobbet. Polisen ska vara en laglydig förebild för övriga samhället, för att vara trovärdig.

Men såhär då. Vissa av ungdomarna där får ju gå på krogen, betyder det att man som fritidspedagog måste hålla sig borta från krogen? Just in case att en av ungarna där skulle se en salongsberusad? Det är ju inte riktigt OK. Hon har ju inte gjort något olagligt alls. Inte ens något som jag kan se moraliskt stötande heller.

OM man som fritidspedagog väljer att gå på samma krog där man kan förvänta sig att möta samma ungdomar som man möter på sitt jobb, så tycker jag absolut att man ska tänka sig för innan man häller i sig en massa alkohol, ja.

Jag tycker inte man ska tvinga t ex fritidspedagoger att beté sig som robotar. Verkligheten ser inte ut så, de är med bara människor och långt ifrån perfekta. Jag tycker det är ganska orimligt att begära att de ska rätta sig efter moraliserande regler på fritiden som inte gäller dem som sätter dem. Att stänga in ungdomar i en bubbla och curla dem genom livet utan att se saker som inte passar sig funkar knappast i längden heller.

Och poliser tycker jag inte är ett spec bra exempel. De får inte bryta lagen, men de får ingen annan heller. Men om polisen vill gå på krogen och bli full, sure. Det är lagligt och ingen rynkar på näsan åt det. Man kan inte direkt omyndigförklara folk pga deras arbete.

Senast ändrad:

Men att stå krokimodell eller som någon skriver bada naken är väldigt långt ifrån modellbilder med latex- och fetischkläder som det tydligen rör sig om.

ger för signaler med nakenbilder. Och jag tycker det är rätt uppenbart vad det är för signaler man är rädd för som förälder.

Om en skola skulle acceptera att en lärare ställde upp på nakenbilder så skulle jag byta skola åt mina barn. Det är inget jag vill att mina barn ska utsättas för.

Läraren lär ha kläderna på sig i skolan. Om de "utsätts" för hennes nakna kropp är det kanske dags att se över vad de surfar på för sidor:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka