Nakenmodell som personal på fritidsgården?

Sv: Nakenmodell som personal på fritidsgården?

Ja hennes attityd var ju litet underlig.
Och den skulle jag nog inte gilla.

Jag skulle tro att det är den som är det egentliga problemet. En vuxen förståndig människa som ska agera som en förebild bör kunna bemöta kritiken på ett helt annat sätt.

Missade just den biten :o (uppkoppling segare än sirap och orkade inte med att öppna länken) men eftersom en del här inne verkar ha problem med en naken kropp övht så står jag fast vid att en sådan modell inte gör mig någonting. Inte ens om det finns bilder på nätet när han eller hon poserar för en grupp elever.
Latex och annat grunk kan kanske ha en annan underton än just konst.

Det finns en stor skillnad.
Läraren ska vara en bra förebild för sina elever.
Vill man ha en nakenmodell som förebild för sina barn?

Porren på nätet är (förhoppningsvis) anonyma människor, utan syfte att vara förebild för barnen.

Någon skrev om krokitäckning och liknande. Det är ju dels bara teckningar av människor, lägg ut dem på nätet och de flesta bilderna går inte att identifiera personen på. Samma med lerskulpturer...
Människor med bikini/badbyxor på stranden är bara lättklädda anonyma människor.

Har man bilder på nätet som man varnar för att de är olämpliga för barn, så lär det inte vara några oskyldiga avklädda bilder...

Jag skulle nog föredra att slippa ha barnens lärare/fritidsledare etc som extraknäcker som modeller på detta sätt. Tvivlar dock på att någon av de inblandade runt barnen på vår skola skulle göra det :eek: :rofl:, känns inte riktigt som deras grej... Så ja, jag skulle bli väldigt förvånad om det vore så, men dåndimpen - nej.

Jag vill gärna tro att de krokibilder/målningar jag har gjort faktiskt liknar nakenmodellen och det tillräckligt för att någon som känner modellen ska känna igen den. ;)

Varför skulle det bli mer provocerande bara för att det är ett fotografi?

På stranden kan barnen träffa sina lärare i bikini/baddräkt/badbyxor, är det också olämpligt? Ska lärare och fritidslärare ha egna stränder? Får tjejer mindre respekt för unga, manliga fritidsledare/lärare bara de har sett deras välpumpade kroppar på stranden? Eller på bild tom. i en "utmanande" pose? Jag tror inte det skulle blivit samma rabalder om det hade varit en kille faktiskt.

Jag förstår faktiskt inte varför det blir mer laddat bara för att det handlar om bilder? Visst, den här tjejen hade vissa fetisch-bilder utlagda men det borde inte spela någon roll. Om hon kunde bemöta föräldrar och elever på ett bra sätt (vilket kanske är tveksamt med tanke på hennes uttalande) och föräldrar kunde prata med sina barn om detta på ett vettigt sätt (eventuellt har koll på att de inte besöker internetsidor med nakenbilder) skulle det inte behöva spela någon roll.

och föräldrar kunde prata med sina barn om detta på ett vettigt sätt (eventuellt har koll på att de inte besöker internetsidor med nakenbilder) skulle det inte behöva spela någon roll.
klipper ut en mening bara...
Jag vet inte hur detta har gått till, men jag kan förstå om ungdomarna googlar på namnet på sin fritidsledare av ren nyfikenhet och bara "hamnar" på hennes sida utan att de på något sätt behöver ha sökt efter just nakenmodeller eller porr.

Jag är måhända en moralkärring utan dess like, vad vet jag? Men jag tycker faktiskt inte att det skulle kännas rätt i maggropen om mina barn skulle hitta sådana bilder (nu syftar jag på de bilder som det varnats för att de är olämpliga för ungdomar) på någon som de ser som sin förebild.

Jag tror inte det skulle blivit samma rabalder om det hade varit en kille faktiskt.
Eh, va? Jag skulle säga att det skulle bli bra mycket värre rabalder om en man som arbetade med ungdomar lade ut nakenbilder och bilder med fetishkläder på sig själv på nätet...!

Jag vet inte hur detta har gått till, men jag kan förstå om ungdomarna googlar på namnet på sin fritidsledare av ren nyfikenhet och bara "hamnar" på hennes sida utan att de på något sätt behöver ha sökt efter just nakenmodeller eller porr.

Det står att hon varit med i en dockusåpa och och att ungdommarna var nyfikna och googlade på hennes namn. De sökte alltså inte porrsidor.

Jag skulle tycka att det var värre om fritidsledaren drack sig redlös faktiskt.
Att vara naken är liksom inte farligt.
Att dricka och röka är farliga saker som jag skulle vilja att mina barns fritidsledare lät bli.

Jag undra hur det skulle kunna störa?
Det bullrar ju inte i alla fall.
Och vad är det som provocerar?

Jag skulle tro att det provocerande är för att man inte vågar själv???

Jag har tex en kompis som är ganska exhibitionistisk han har tex gjort konsthappenings där han utan ett löv på kroppen poserat för att efterlikna gamla klassiska statyer.

Men denne person har annars en oantastlig moral och torde vare en utmärkt förebild för vilken ungdom som helst. Blixtrande intelligent kille, rolig, väldigt snäll, framgångsrik i sitt jobb etc etc.

Alla är ju födda i "adamsdräkten" så varför skulle det vara skamligt att vara naken.

Själv skulle jag iofs inte vandra naken genom stadens gator, men det händer att det blir bad klädd i inget tex om man glömt badgrejorna hemma...

/kt

klipper ut en mening bara...

Jag är måhända en moralkärring utan dess like, vad vet jag? Men jag tycker faktiskt inte att det skulle kännas rätt i maggropen om mina barn skulle hitta sådana bilder (nu syftar jag på de bilder som det varnats för att de är olämpliga för ungdomar) på någon som de ser som sin förebild.

Då kan man ju som förälder fråga varför barnen surfar på fritidsledarens namn och sedan ta upp diskussionen om nakenbilder. Det är inget fel med nakna kroppar och ingen människa är värd mindre respekt bara för att han/hon poserar naken.

Eh, va? Jag skulle säga att det skulle bli bra mycket värre rabalder om en man som arbetade med ungdomar lade ut nakenbilder och bilder med fetishkläder på sig själv på nätet...!

Det tvivlar jag på.

I så fall har du nog inte hängt med i händelserna med män inom barn och skolverksamhet de senaste åren...
Skulle en man som jobbar med 12-13-åringar lägga ut porriga nakenbilder och fetishbilder på sig själv på nätet (och nu menar jag på en publik sida, inte ett internt forum eller i en S/M-tidning) då skulle det vara så fantastiskt omdömeslöst att han borde få sparken för ren dumhet. Personligen tycker jag att barn under 15 inte är mogna att ta del av och förstå fetishsex och exhibitionism i såna former, jag tror att många barn skulle tycka att det var ganska skrämmande.

I så fall har du nog inte hängt med i händelserna med män inom barn och skolverksamhet de senaste åren...
Skulle en man som jobbar med 12-13-åringar lägga ut porriga nakenbilder och fetishbilder på sig själv på nätet (och nu menar jag på en publik sida, inte ett internt forum eller i en S/M-tidning) då skulle det vara så fantastiskt omdömeslöst att han borde få sparken för ren dumhet. Personligen tycker jag att barn under 15 inte är mogna att ta del av och förstå fetishsex och exhibitionism i såna former, jag tror att många barn skulle tycka att det var ganska skrämmande.

Du är medveten om att barnen skulle ha behövt registrera ett konto och sen vänta på svar med lösenord innan de kommer åt bilderna.Det står dessutom varför.
Det krävs att de faktiskt anstränger sig lite för att komma åt bilderna.
Det är inte så att de bara "råkat" få upp hårdporrsbilder på henne med ett knapptryck.

Senast ändrad:

Hur spelar detta någon roll? Jag hävdar fortfarande att det skulle bli värre rabalder med en man som gjorde samma sak än en kvinna.

Hur spelar detta någon roll? Jag hävdar fortfarande att det skulle bli värre rabalder med en man som gjorde samma sak än en kvinna.

Har jag skrivit något om det, där är jag fullt enig med dig. Mitt svar var riktat till den del av ditt inlägg där du oroar dig över att barnen skulle bli skrämda av fetischfoton.

Fast så behöver det ju inte alltid ha varit, att man var tvungen att regga sig menar jag. Det kan hon ju ha lagt till nu, i efterhand.

*kl*

Nu har jag inte kikat på bilderna på hennes webbsida, utan bara på några i en tidning som en person som bloggat om henne länkat till.

http://www.senze.se/ (klicka på nr 4)

Så farliga är väl ändå inte bilderna på henne där, tycker i alla fall inte jag.
Det ska väl inte spela någon roll vilket material kläder är gjorda av när det gäller modebilder ?

*kl

Herregud. Som många redan har sagt: Det handlar ju inte om porr! Det handlar om en naken kropp. Och det har inget med hennes jobb på fritidsgården att göra. Föräldrarna gick i spinn över detta? Varför? Är man pedofil för att man är nakenmodell? Eller är det fortfarannde så skamligt att visa en naken kropp? Jag fattar inte. Och blir alldeles matt.
Sen var inte tjejens kommentar om att föräldern var "avundsjuk eller rasist" så klockren kanske...

Kan ju bara tycka som mamma att jag inte skulle vilja hitta min unge att glutta på sin lärarinnas nakenbilder. Kan inte ens förstå varför man ska acceptera att lärarvikarier springer kring i skolan med porrig klädsel, ungarna får ju noll respekt för dem. Djupa urringningar, korta tröjor och minikjol hör inte hemma på skolpersonal. :mad:

Och sen ska vi göra barnen till någorlunda fördomsfria individer, eller åtminståne lära dem att inte döma någon efter utseendet. Hur ska det gå till?

Det där hör hemma på 1950-talet. Och mina erfarenheter i förskola och skola säger att det inte "springer omkring lärarvikarier i porrig klädsel". Och dessutom sitter inte respekten i kläderna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka