Nakenmodell som personal på fritidsgården?

Sv: Nakenmodell som personal på fritidsgården?

*kl*

Nu har jag inte kikat på bilderna på hennes webbsida, utan bara på några i en tidning som en person som bloggat om henne länkat till.

Jag hade förväntat mig typ grov porr efter hur föräldrar/ personal på det fritidset reagerade...

Bläddrade litet snabbt igenom tidnigen du hänvisade till....

Jag tyckte att i allafall 90-95% av bilderna i den tidningen var helt okej. Snyggt artistiskt fototgraferade. Inte jättemycket naket.

Visste faktiskt inte att man kunde göra såpass snygga och lite fantasy/rymd artade kreationer av latex etc.

Okej inga kläder för kontoret precis, men definitivt inte fult eller jättetacky.

Det var ett par bilder som jag skulle säga var litet smaklösa , men resten skulle jag mycket väl kunna tänka mig rama in och ha på väggen som någon sorts POP art. Tom ifall morsan skulle komma på besök....

/kt

I så fall har du nog inte hängt med i händelserna med män inom barn och skolverksamhet de senaste åren...
Skulle en man som jobbar med 12-13-åringar lägga ut porriga nakenbilder och fetishbilder på sig själv på nätet (och nu menar jag på en publik sida, inte ett internt forum eller i en S/M-tidning) då skulle det vara så fantastiskt omdömeslöst att han borde få sparken för ren dumhet. Personligen tycker jag att barn under 15 inte är mogna att ta del av och förstå fetishsex och exhibitionism i såna former, jag tror att många barn skulle tycka att det var ganska skrämmande.

Men det handlar inte om porriga bilder. Inte de bilder jag har sett iaf. Nakenbilder, bilder på lättklädda (eller latexklädda) är inte detsamma som porr.

Man behöver inte diskutera fetisher med barnen, man kan prata om bilderna (är det konst, mode etc.?) och modellandet.

Det där var ju inget att åbäka sig över.
Det är litet Star Wars eller Lara Croft över det hela.

What's the fuzz about?

Jag skulle tro att det provocerande är för att man inte vågar själv???

Men då så skulle hon ju ha rätt om det där med avundsjuka ju.
Kanske det.
Att något sådant som nakenhet kan väcka så starka känslor är för mig en gåta.
Om man ser allt naket som sexuellt så tycker jag nog att det säger mer om den som tittar än den som är naken.

Nakenhet och sex är ju helt olika saker.

Det där var ju inget att åbäka sig över.
Det är litet Star Wars eller Lara Croft över det hela.

What's the fuzz about?

Jag gissar att bilderna på den sidan som kräver inloggning är grövre, för annars förstår jag verkligen inte problemet.

Fast det finns ju ingenting som säger att det är just de bilderna som finns på hemsidan, eller hur?

Sant.
Men där så kommer ju skillnaden i öppet publicerade bilder och bilder på en hemsida som kräver inloggning.
Och om det är varnat så är det ju.

Det är ju inte som att hon trycker upp bilderna i ansiktet på folk som inte vill se dem.

nej nej, absolut. jag tycker bara att det är lite snedvridet att diskutera bilder som det kanske inte ens gäller.

Man kan ju diskutera de bilder som man kan råka på utan varning och konstatera att de var i alla fall inget att bråka om.

Absolut och jag håller med dig.

Men varför ska man överhuvudtaget ha en hemsida med nakenbilder på sig själv när man jobbar i en förtroendeposition av något slag? Det är ju ingenting hon måste ha. Självklart borde hon inte ha fått sparken för detta men jag tycker att folk får faktiskt anpassa sitt privata jag i viss mån efter vad de arbetar med. Jag vill inte veta vad tex min tandläkare gör med sin man eller se mig kommenterad om än ej med namn i min tandläkares blogg om jag nu skulle råka stöta på den. Jag tycker inte att denna nätexhibitionism är särskilt förtroendeingivande direkt.

Därför att modellandet är också ett yrke.
Och man måste väl kunna få ha flera än ett jobb?

Fritidsledare tjänar faktiskt ganska så kass.

Nåja. Modellbranschen är ganska strikt organiserad och ingen anställer nån rakt upp och ner via bilder på en hemsida utan via agenturer. Men nu låter jag frågan ligga det känns eg inte som nån jättegrej.

Respekt sitter inte i kläderna. När ska kvinnor börja bli bedömda utifrån annat än sin klädsel?
Så skulle man ju vilja att det vore. Men jag har då aldrig sett en lättklädd man, med ordentligt uppknäppt eller andra exponerade kroppsdelar på jobbet.

Nej, jag ser absolut inget fel i hennes bilder. HAr folk egentligen tankt pa vad resultatet blir av denna stormen i ett vattenglass? Jo, att barn tror att nakenheten ar nagot fullstanding hemskt och fel...och sa skapa vi en radsla for det som ar naket.

Jag tycker att det finns ett antal olika yrken där det är tveksamt om det är okej att kombinera privat öppenhjärtlighet och exhibitionism (behöver inte gälla bilder utan likaväl bloggar) med yrkesrollen. Sådana som har någon form av ansvarsfunktion för andra människor och som jobbar med att förmedla värderingar, dvs barnskötare, lärare, läkare, politiker, präster, etc, bör vara ganska diskreta av sig som privatpersoner på nätet. Och jobbar man med unga så är det extra viktigt att man kan stå för de värderingar som verksamheten ska förmedla. De sunkiga värderingar och ovärdiga beteende som hon förmedlar i AB-artikeln skulle jag inte vilja att mina barn möte i nån offentlig verksamhet.

Jag tycker som du... Att man faktiskt får tänka på vad man gör på sin fritid utifrån vad man har för yrke. Att man som lärare kanske inte blir dyngfull på den lokala krogen och raglar hem genom bostadsområdet där ens elever bor (jag minns fortfarande en lärare på gymnasiet som vi träffade på det lokala haket), om man är polis så kan man låta bli att uttrycka sig som Skånepoliserna eller posera naken med vapen för att vara skojig...

Sedan kopplar jag inte ihop nakenhet med sex och är inte speciellt pryd av mig - men tycker nog att man ska tänka efter före utifrån sitt yrkesval.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka