Några tips?

Iso

Trådstartare
Hej! Jag har en gammal hund (15 år) som nu har börjat läcka lite väl mkt inomhus. Förut så gjorde han det bara när han sov, och har därför speciella sovplatser men nu gör han det lite hela tiden. Vi går ut ofta (varannan timma), men vad mer kan man göra? Finns det typ någon slags hundblöja eller något man kan sätta på honom? Har ingen aning själv..:confused:
 
Sv: Några tips?

Du kan ju göra som vi brukar göra på ena tiken när hon löper; ta err par gamla kalsonger och klipp hål för svansen. Lägg sedan i någon typ av binda eller inkontinensskydd om du har och sätt på honom det! Funkar rätt bra faktiskt!

Och sen lägg ut "speciella" handdukar (som bara är till honom) i soffan och på liggplatser. Men det har du säkert redan tänkt på!:bump:
 
Sv: Några tips?

Gå till veterinären och få Rinexin utskrivet (eller om du har fått det till dig själv :smirk: ) Det är människomedicin (avsvällande, vid typ nästäppa) och har hos hundar bieffekten att inkontinenta hundar blir täta. Funkade kanon på min gammeltik som numera är bortgången.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
32
· Visningar
1 456
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 695
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 007
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp