Något fel är det på mig iallafall

Mitten

Trådstartare
Ja, suck. Jag blöder. Och inte vill det sluta. Nu har jag fått massa läkartider och jag är uppstressad till max :(. Kanske finns det någon på Allvetande Buke som vill bolla lite det kan vara/det kan inte vara-teorier med mig?

Jag fick Elina för 10,5 månad sedan. Hade avslag 3-4 veckor, sparsamt. Fick mensen tbx efter 3-4 månader. Den kom som den skulle 3-4 gånger, sedan slutade den i 2 månader. Den har strulat förr, så jag tänkte inte mer på det. Mellan jul och nyår så kom den tillbaka. Men den slutade aldrig!! Den håller på fortfarande nu, typ 8 veckor senare. Och nu är jag rädd på riktigt att det är något fel. Ringde till min BM i helgen (hjälper henne med hennes servrar och så så jag har privatnummer ;) ). Hon fixade mig till en riktigt bra läkare som jag skall till snart.
Det enda som kommer upp när jag googlar är symtom för livmoderhalscancer :eek:. BM berättade dock att det FINNS dokumenterade fall på 'försenat avslag', men hur det går till fattade jag inte riktigt :confused:
Hon hade även som teori att hormonerna löpte amok och inte fattade om jag var gravid eller ej, typ.
Jag funderade på ett missfall, men det stämmer inte heller. Jag har inte ont. Bara som världens längsta j*vla mens, jag som bara blöder puttelite i vanliga fall :(

Finns det någon människa som
a. Kan lugna mig och säga att jag förmodligen INTE har cancer
b. Vet någon som haft något liknande
c. Har någon teori
d. Vill slå hål på nån teori?

Help me !!

Sv: Något fel är det på mig iallafall

Din stackare. Jag har tyvärr inga teorier, men villl skicka lite tröst...

Om det hjälper: Du har förmodligen inte cancer.....

Nix, inget alls. Inga preventivmedel alls. Ja, förutom blödandet då, har varit ett effektivt preventivmedel nu i 8 veckor :(

Läste lite om livmoderinfektion. Men det kommer ju oftast intill förlossningen, inte 10 månader senare ..

Så där hade jag! Det berodde på förtjockade slemhinnor i livmoder. Jag fick äta hormoner som stötte ut dem. Det tråkiga är att jag gick upp elva kilo av hormonerna!!!

Jag gissar på hormonell rubbning av något slag.... Undra om det inte var sådär min kompis hade det.... hon vart så matt tillslut och svimmade hela tiden.... och började med hormoner för att få ordning på skeppet. Hon blödde inte konstant men kanske blödde tre veckor, uppehåll en vecka, osv.....

Alltså, det låter lite likt mig. Enda sättet för mig att inte blöda konstant är med hjälp av P-spruta. Den sista av dom fick ut den 1:a maj, och ungefär 90% av tiden efter det har jag blödit dygnet runt.

Min son är 2½ år gammal nu.. Har testat utan hormoner i flera omgångar, men jag blöder alltid så fort dom är ute ur systemet.

Nu, efter sisådär 100 timmars terapi, samt löfte om sövning, så ska gyn få kolla upp det. Ingen verkar veta vad som är fel på bara symptomen, men alla är eniga om att något konstigt fel är det på mig sen förlossningen (Snitt).

Oj, var det efter förlossning också?

Det är ändå skönt att höra att det finns en massa anledningar, som man förhoppningsvis kan behandla ... jag är inte så bra på hormoner dock, blir en riktig subba av p-piller, så det känns inte så kul om jag måste få såna.

Jag skall inte träffa läkaren förrän om 2 veckor, det känns jättelångt dit !!

Nä, det var nog två år efter sista barnet föddes! Men det har ju ingen betydelse. Du kan nog ha hormonrubbning ändå.

Jag blödde jämt och mycket var det, dessutom hade jag ont och det kom ut stora klumpar.

Om det kommer tillbaka nån gång så ska jag be om att bli skrapad istället för att äta hormoner, de kilona jag gick upp sitter bergfast kvar!

Du kan till 99,9% vara lugn att det inte är något farligt och två veckor går fort!

Tillägg om hormonerna jag åt. Jag åt dem i omgångar i tre månader/10 dgr per gång så det är inget som jag ska äta för alltid. Gynekologen kallade det för kemisk skrapning. Jag blir också en bitch av p-piller men dessa påverkade inget förutom fläsket på magen...

Senast ändrad:

Vid livmoderhals cancer brukar man inte blöda mycket, inte som mens alltså utan man blöder vid ansträngning, vid nysningar, sex osv. så där kan du nog vara lugn.
Jag skulle gissa att det är en hormonrubbning du har eller om du kanske äter någon medicin?
Många mediciner har som biverkning att man kan blöda i stort sett hela tiden.

Jag har samma problem och de menar att det inte finns något att göra:mad: det första de ville göra var att sätta p-stav men det har jag ju redan, bra att de läser journalen:crazy:

Jag blöder inte hela tiden men kan blöda fyra-fem veckor och sedan uppehåll ett par dagar för att sedan blöda igen.

När de kollar med ultraljud menar de att slemhinnan är så tunn att jag inte borde blöda, vad säger man då? Öh jaha tack:confused:

Hoppas att du får bättre hjälp än jag, jag har gett upp, mitt har hållt på i många år.

Uppdatera gärna vad de hittar!

Tack för alla svar, det hjälper mig jättemycket :bow:

Inga mediciner äter jag. Hormonrubbning känns ju troligast, men det låter ju inte så kul för er som får leva med det bara ... jag skulle ju vilja försöka på en bebis till, men det kanske är lite kört då ... ? Alltså om det inet går att behandla utan blöder jämt?

Jag lovar att uppdatera om allt som händer, fast nu lär det ju inte hända nåt innan läkarbesöket. Inga tecken på att blödningen avtar.

Min väninna blev väldigt fertil av sin hormonbehandling ;) så säg inte det.... (hon väntar barn nu)

Åhå, jag kanske får hoppas på att den hjälper mig bli gravid då :bump:
Vår lilla vi har tog ju god tid på sig att bli till ;)

Det känns som jag väntat en evighet redan, och det börjar ta på mina krafter. Är väldigt matt, orkeslös. Vet inte om det beror på blödandet eller att jag är psykiskt stressad? Jaja. Jag försöker att inte tänka på det nu fram till läkarbesöket.

Tänkte uppdatera lite om någon vill veta hur läkarbesöket idag gick!
Jag slutade faktiskt blöda IGÅR. Och det var ju bra, för han kunde ta ett cellprov. Men han meddelade att jag inte blödit klart :(. Han såg mera som skulle 'blöda ut'. Så han gav mig Primolut att äta i tio dagar, som en kemisk skrapning typ.
Så sa han att jag ska tillbaka den 25e och kolla om allt är borta. Om det är det hoppas han att vi nollställd systemet och det har löst sig. Är det INTE borta låg hans satsning på att det var polyper i livmodern. Är det det måste de brännas bort. Så nu är det bara hoppas på att tabletterna får bort skiten :).

Någon som har haft/hört något om såna polyper? Låter läskigt iaf, men bättre än cancer :crazy:

Vad skönt att det gick bra hos läkaren. Jag håller tummarna att tabletterna gör susen!!!

Åh tack :)
Ja, jag hoppas också, gå in och bränna bort polyper låter ju inte superkul ... men man sövs iallafall. Jag som tycker cellprovet är otäckt, skulle nog inte överleva det där om jag fick vara vaken...
Jaja, börjar med tabletter iaf :bump:

Hoppas det ska ordna sig för dig, min mamma har haft polyper fast inte där... hon var också nervös innan men det gick jättebra :)

Vid livmoderhals cancer brukar man inte blöda mycket, inte som mens alltså utan man blöder vid ansträngning, vid nysningar, sex osv. så där kan du nog vara lugn.
Jag skulle gissa att det är en hormonrubbning du har eller om du kanske äter någon medicin?
Många mediciner har som biverkning att man kan blöda i stort sett hela tiden.

Jag har samma problem och de menar att det inte finns något att göra:mad: det första de ville göra var att sätta p-stav men det har jag ju redan, bra att de läser journalen:crazy:

Jag blöder inte hela tiden men kan blöda fyra-fem veckor och sedan uppehåll ett par dagar för att sedan blöda igen.

När de kollar med ultraljud menar de att slemhinnan är så tunn att jag inte borde blöda, vad säger man då? Öh jaha tack:confused:

Hoppas att du får bättre hjälp än jag, jag har gett upp, mitt har hållt på i många år.

Uppdatera gärna vad de hittar!
Sådär hade jag också men det berodde på p-staven.
När den åkte ut försvann blödningarna.
Hade i princip konstat mens okt-feb. Rätt mycket dessutom

Liknande trådar

E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 597
Senast: ellan84
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar