Något bra stall i England?

E

Elvine

Jag och en kompis ska åka till england till sommaren och praktisera. :bump:
Är det någon av er som vet ett bra galoppstall i England (som tar emot praktikanter)?
Eller möjligtvis någon här i Sverige?

Sv: Något bra stall i England?

jag vet att Bruno Nilsson och Mclaren, möjligtvis också Bo Neuman här i Sverige brukar ta emot praktikanter gladligen.

De flesta tar i mot praktikanter. Sedan är det olika på vad de låter er göra... Vad har ni för bakgrund om ni skall till England?

har du nån aning om galoppstall i Frankrike?

Korpen_ skrev:
har du nån aning om galoppstall i Frankrike?

Pia Brant skall ner med hela sin träningsverksamhet till Frankrike, ett tips är att kanske prata med henne? Kanske du då kan testa lite nu innan hon åker i Sthlm och sedan åka ned till dem? Annars är jag ruskigt dålig på Frankrike…

jo hörde att de skulle göra de, men trodde att de redan skulle ha gjort de, men så är inte fallet, aja dem har fortfarande tid då jag inte tänkte åka förrens nästa år. Två till tre veckor och ett krav att de har Fransktalande arbetare där, så att jag får fila på min franska

De har redan åkt, men har fortfarande fyra eller fem hästar kvar i sthlm. Vet inte om de skall ha några franska abnställda, inte ännu i varjefall. Men om inte annat kanske du kan åkadit och hjälåpa dem till en början för att knyta kontakter och hitta ett anat stall...

japp får väl fundera på de hehe, frankrike har ju iallafall stort utbud

Gå till arbetsförmedlingen och så ber du dom ta kontakt med Diego lowther. Han är stationerad i Frankrike och behöver skötare.

jo fast jag vill ju rida också, kanske kan gå till en helfransk tränare, fast då blir de väl kaos eftersom jag inte känner till alla franska termer inom galopp

Korpen_ skrev:
jo fast jag vill ju rida också, kanske kan gå till en helfransk tränare, fast då blir de väl kaos eftersom jag inte känner till alla franska termer inom galopp

HAhah, är det inte därför du åker dit?? *kom på* Prata med Patrik Wahl, han borde ju ha kontakter i Frankrike!

jo hade tänkt de, smöra in mej lite med några franska ord och sen fråga honom hehe. måste samla mod först

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 742
Senast: mamman
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Pilot
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: Jeps
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 257
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar