Något av det äckligaste jag sett. Någon som kan översätta?

Sv: Något av det äckligaste jag sett. Någon som kan översätta?

För den som tvekar att öppna länken och undrar vad det "äckligaste Sammet sett" så hann jag på 2 sek se stora sår och någon som stoppade in en halv hand i det innan jag stängde ner.

Tyvärr, jag vet inte vad som hänt hästen.

Jag antar att hästen fått en skada tex sticksår. som sedan blivit en kraftig infektion. Och resultatet av det en gigantisk varböld.

För den som tvekar att öppna länken och undrar vad det "äckligaste Sammet sett" så hann jag på 2 sek se stora sår och någon som stoppade in en halv hand i det innan jag stängde ner.

Tyvärr, jag vet inte vad som hänt hästen.

halv hand vill jag inte påstå;) Men vet sticker in ett finger i bogen på hästen *(litet hål finns redan) och sedan så kommer det ut mängder med var och lite blod. har sett värre;)

Jo de pratar engelska men säger inte så mycket. "Nasty", "cool"(?) och "better now" tyckte jag att jag hörde.
Hoppas att han som petade där var veterinär... :crazy:

:eek:
Det bara pissar var! Jag vet inte vad de säger (inte något ljud jag heller) men översatte texten i Google translate. På denna underbara Google-svenska är beskrivningen:
Varning!
Filmen innehåller en scen för att ta bort sår i hästen. Visa är inte trevligt!

Hoppsan, det var en varböld som hette duga ;)

Fast så himla äckligt var det nog inte, tyckte jag.
Mannen som rensade påpekade att det såg ut som vaniljkräm :devil:

Och hästen bara står där.. :crazy: Måste göra fett ont!!

halv hand vill jag inte påstå;) Men vet sticker in ett finger i bogen på hästen *(litet hål finns redan) och sedan så kommer det ut mängder med var och lite blod. har sett värre;)

Kul för dig att du har sett värre, jag är väl klemig då eller nåt... :grin:

Jag har just ätit, så jag tittar nog i morgon !
Hej från Hambo

Usch det där var vidrigt! Såg 10 sekunder, sedan stog jag inte ut :crazy:

Hambo, det gör du rätt i. Uräckligt!! Stackars häst...

Måste dock vara otroligt skönt att varet kommer ut (det är HUR mycket som helst!!!) och att trycket släpper.

Sen hoppas jag som andra att det är en vet som gör det där.

Blev först väldtigt arg när jag såg att de stack in ett finger och höll på men när varet kom ut så förstod jag var de höll på med. (dvs att det pågick sårvård)

Dom dränerar en stor jäkla böld. Hästen är förmodligen sederad, eller snäll. När varet rinner ut minskar spänningen i området och smärtan avtar, så så värst plågsamt är det knappast. Efter den här filmen sköljer de sannolikt ur böldhålan och lägger ett dränage. Det + antibiotika + tid fixar nog den där skadan.

Snuskigt att inte ha handskar dock, inte för att den borde innebära någon större risk för hästen, men de där lurviga armarna tar väl en stund att sanera från allt var.

Obegripligt vad mycket som hamnar på youtube. Och hur hittar ni allt äckel..!? ;)

Hej!

Jag var med om nåt liknande för massor av år sen.

En häst kom in och var lite halt, vi tänkte inte mer på det, kollade benen, men ingenting.. Dagen efter var den lite kladdig på benet högt upp och ännu haltare. Vi kollade då ordentligt och hittade ett hål på insidan av frambenet (om jag minns rätt). Veterinär ringdes ut och när han kom konstaterades ett sår som gick hela vägen upp till bogbladet.. När veterinären testade djupet på hålet försvann hela "pinnen"..

Ingenting satt iaf kvar i såret, men vi fick den skojiga uppgiften att tvätta hålet 2 gånger/dag med väteperoxid.. Det kom ut ganska mycket otrevligt...

/Lavinia, relativt okänslig sen kisse fick en varböld som kluckade när han gick och sen sprack i en fåtölj..

Blööööö...
Har punkterat en knytnävsstor böld ovanför i pannan på en häst en gång och höl på att spy rakt ut.... Vi trodde att den hade fått en smäll och var svullen av den anledningen och var helt oförbredda på att den skulle spricka = jä***ligt äckligt. Men det var ju en piss i havet om man jämför med detta, urk...:p

:eek:

Nu inser jag ännu mer vilken otrolig tur jag har haft! Har bara råkat ut för en sårskada (som visserligen inte såg rolig ut, söndersliten has..) men det var bara blod, inget mer.
Skönt att allt ordnade sig i varje fall!

kl

Äckligt med en sådan monstruös jätteböld, men sådär gör man ju för att tömma infekterade sår på var. Jag har gått runt bland kvarkahästar och tömt halsbölder med nål, himlans trevligt...

Några dagar senare blev jag bjuden på sparrissoppa av dåvarande PV. Det är inte alltid lätt att laga romantisk middag. *host*

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 396
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
31 573
Senast: Saeta
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka