G

goggoman

Någon som har en vallhund och använder den till att just valla?
Är hemskt imponerad av dessa hundar.
Verkar otroligt roligt!
Skulle vilja titta på en valltävling någongång, någon som vet om det finns något sådant runt i värmlandstrakten någongång under året?
 
Sv: Någon

Gå in på svak/vallreg och kolla i tävlingskalendern.

Jag vallar med de vallhundar jag haft & har (just nu endast 1 BC i flocken), men jag tävlar inte i vallning. Jag har arbetshundar, inte tävlingsmaskiner.
 
Sv: Någon

Gå in på svak/vallreg och kolla i tävlingskalendern.

Jag vallar med de vallhundar jag haft & har (just nu endast 1 BC i flocken), men jag tävlar inte i vallning. Jag har arbetshundar, inte tävlingsmaskiner.


Jag menar förstås arbetshundar.. men för att få se dem arbeta så antar jag att jag måste åka o titta på en tävling då jag inte känner någon som har en vallhund o arbetar med den....
 
Sv: Någon

du får nog vänta lite med att se någon vallhundstävling, de drar igång i vår/sommar.

Eftersom du bor i värmland tycker jag att du ska kolla lokalföreningen Värmlandsvallares hemsida(http://hem.passagen.se/varmlandsvallare/) .

De har ibland tävlingar på sommaren, oftast i arvika/årjängs trakten. Och kommer antagligen ha tävlingar i sommar.
Bor du mer åt öster så har lokalföreningen i Bergslagen mkt tävlingar.

/Waterlilly
 
Sv: Någon

Jag vallar med vår border collie! Jättekul är det. I eftermiddag ska jag på vallkursen för sista gången för i år. Till våren sätter det igång igen. Mina får har gått in för vintern nu så Theo får vintersemester.
 
Sv: Någon

Jag vallar med vår border collie! Jättekul är det. I eftermiddag ska jag på vallkursen för sista gången för i år. Till våren sätter det igång igen. Mina får har gått in för vintern nu så Theo får vintersemester.


Det verkar himla kul.. hundarna är så otroligt duktiga...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 860
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
926
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 660
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp