Någon vill döda Tuss..

Sv: Någon vill döda Tuss..

Fast det står väl ingenstans att katten även i fortsättningen kommer att få gå ute lös?

Annars blir jag så arg att jag ser rött när jag läser artikeln. Jag har full förståelse för att man inte vill ha andras katter springande i sin trädgård (och tycker också att det är fel att ha katter lösa i tätbebyggda områden), men någon jävla spärr får man väl ändå ha! Det är ju inte kattens fel att den får springa lös hur som helst. Och så fruktansvärt fegt att hellre både plåga katten och skicka en massa hotbrev, i stället för att personligen gå över till och ha ett normalt samtal med ägaren. :mad:

:bow::bow:
Verkligen!

Fast det står väl ingenstans att katten även i fortsättningen kommer att få gå ute lös?

Annars blir jag så arg att jag ser rött när jag läser artikeln. Jag har full förståelse för att man inte vill ha andras katter springande i sin trädgård (och tycker också att det är fel att ha katter lösa i tätbebyggda områden), men någon jävla spärr får man väl ändå ha! Det är ju inte kattens fel att den får springa lös hur som helst. Och så fruktansvärt fegt att hellre både plåga katten och skicka en massa hotbrev, i stället för att personligen gå över till och ha ett normalt samtal med ägaren. :mad:

Håller med dig. Vill dock tillägga att ägaren är en total idiot om hon släpper ut katten utan uppsikt i fortsättningen. Jag håller med de som säger att katter ska inte springa runt utan uppsikt i tätbebyggda områden.

fyfan säger jag bara, man blir så förbannad, ett oskyldigt djur ska få behöva lida för att den gör det mest naturliga som finns. :mad:

jo, det fick våra grannar veta då dom började klaga då vi var nyinflyttad där pappa bodde förut..

dom kom å klagade och då sa pappa: har ni några råttor/möss?
-nä??
-Nä just det, tacka katten.

sedan dess har dom inte sagt nått.

förrens alla ungjävlar kom och började misshandla våra katter, då flyttade jag :mad:

Nu kommer jag här igen och drar upp samma historia om våran grannkatt.

Där har min granne utan katt pratat med grannen som har katten 4 gr. Hon har berättat att katten pissat på hennes utemöbler och varje kväll gräver katten upp deras rabatt. Kattägaren rycker på axlarna, katten vill vara ute, då får den vara ute. Vad gör man en sån där gång? Grannen har kastat vatten på katten, har lagt citronklyftor i hela rabatten, lagt dit hönsgödsel, hästgödsel, you name it. Det funkar inte. Grannen kastade därefter ut råttgift i sin rabatt (ja, jag sa till och den är borta nu) det är ju absolut ingen lösning, katten plågas ju om den får i sig det, men när ägaren bara nonchalerar, vad gör man?
Jag tycker inte det är konstigt att folk tar ihjäl andras katter om de möts med samma nonchalans som min granne har bemötts.

katten har dessutom redan blivit påkörd en gång.

Man försöker ta kort så man har bildbevis och så kräver man skadestånd för förstörda dynor och eventuellt förstörda plantor i rabatten. Skadestånd har man rätt att kräva och med lite tur tycker grannen att det i längden blir för dyrt att betala för nya dynor hela tiden. Mycket mer än så kan man tyvärr inte göra.

kL*

jag blir så förbannat arg på sånt här!! :@ hur ska katten veta att den blir nästan ihjälslagen för att den är ute och går på någons tomt? är det inte bättre att PRATA med ägaren och försöka komma fram till en annan lösning än att döda katten?

Nu kommer jag här igen och drar upp samma historia om våran grannkatt.

Där har min granne utan katt pratat med grannen som har katten 4 gr. Hon har berättat att katten pissat på hennes utemöbler och varje kväll gräver katten upp deras rabatt. Kattägaren rycker på axlarna, katten vill vara ute, då får den vara ute. Vad gör man en sån där gång? Grannen har kastat vatten på katten, har lagt citronklyftor i hela rabatten, lagt dit hönsgödsel, hästgödsel, you name it. Det funkar inte. Grannen kastade därefter ut råttgift i sin rabatt (ja, jag sa till och den är borta nu) det är ju absolut ingen lösning, katten plågas ju om den får i sig det, men när ägaren bara nonchalerar, vad gör man?
Jag tycker inte det är konstigt att folk tar ihjäl andras katter om de möts med samma nonchalans som min granne har bemötts.

katten har dessutom redan blivit påkörd en gång.

sitta uppe med vattenslang och vakta hela natten? nej ush jag blir så trött på såna människor oxå.. *sprängs*

Jävla idiotiska kattägare som utsätter sin katt för det där. Gissar på att den helt plötsligt inte bara blev misshandlad. H*n har säkert fått en massa klagomål innan. Och envisas med att fortsätta släppa ut den? Idioti.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
188
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 897
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar