Någon som vill snacka lite skit?

Fler som råkat ut för det charmerande vädret idag alltså! Höll på att blåsa bort i morse, och trots diverse stickade accessoarer frös jag så att jag trodde jag skulle vändas ut och in! :eek: (<-- så blå var jag nog) Vinden har hållit i sig men jag har som tur är suttit på lektioner större delen av dagen, nu lagom till att jag slutat är solen framme och värmer skönt! Ska strax till stallet för att jobba ett par timmar, och senare ikväll blir det soffmys med en kopp te (eller flera) tillsammans med säsongspremiären av Downton Abbey. :love: (Någon mer som ska följa femte säsongen..? :D)

Åh jag!! Tack för påminnelsen att det börjat! :bump:

Åh jag!! Tack för påminnelsen att det börjat! :bump:

Ska just sätta mig å kolla! Efter några supermegahärliga timmar i stallet och en lika fantastisk dusch är jag absolut redo att inta soffläge! :up: Du får återkomma med åsikt om avsnittet! (Eller det kanske finns en egen Downton Abbey-tråd för sånt på Buke? :o)

Jaa, som rubriken säger.. Har varit medlem här i över tio år tror jag, men de senaste åren har jag knappt varit aktiv alls (mer än varit inne och läst då och då det vill säga ;) ).

Nu känner jag bara för att starta en tråd där ordet är fritt! Dit man kan vända sig om man har tråkigt eller bara känner för att skriva av sig eller har något totalt onödigt att säga haha.

Såå, hur är det med alla? Vad gör ni en dag som denna?

Själv har jag varit vaken sen sedan tre, pigg som en mört sen dess men lite störande ändå att vakna så tidigt :P Vaknat vid tretiden flera nätter i rad nu och varit hur pigg som helst. Känns lite som en skräckfilm där folk vaknar exakt samma tid varje natt haha, men som tur är försigkommer inget övernaturligt än så länge iaf ;)

Dig kommer jag ihåg! Tror jag... Visst har du haft en avtar eller lagt ut en bild på dig själv där du hade en röd/orange klänning på dig? Hehe

Jag snackar gärna skit! :D

För att snabbt pressentera mig för de som jag inte tidigare pratat med, så heter jag Rebecca, är 23 år och bor i kalmar. Studerar till förskollärare på linnéuniversitetet i kalmar, och gå min första termin nu, har två hundar och en sambo. :)

För att återgå till att snacka skit, så har jag haft en koas-dag.
Var påväg till skolan, och hittar givetvis ingen parkering, är redan sen och får parkera flera kvarter bort och springa till föreläsningen, 2 minuter tillgodo när jag sätter mig. ;)
För en gång skull var det en föreläsare som får tråkig fakta att bli intressant, so far so good..

Fick sluta tidigare, åker till apoteket för att hämta ut min medicin som varit slut i två dagar och får svaret : "Din läkare har inte färlängt receptet" KUL...

Kommer hem och möts av en valp som skämms såfort jag öppnar dörren.. hm... vad har du NU gjort?!
Kommer in i vardagsrummet och möts av våra 3D-glasögon till tv:n som nu ligger i en miljon bitar på golvet.. FAN!
Sen dess har jag varit grinig, försökt hitta en ny väska som jag ska ha i skolan, och med mina tusen kriterier på hur väskan ska vara, så hittar jag ingen jag vill ha, säkert lagt tre timmar på att leta.
Nu ska jag sova och hoppas att morgondagen blir bättre.

/ Bobbo

Haha här har du en värmlänning som trotsade blåsten och satte sig på cykeln och cyklade de 3 milen till universitetet. Sen att jag höll på att blåsa av vägen ett par gånger är en annan femma... Fram kom jag och hem också, men det hade gärna fått vara medvind istället för sidvind :D

Höll också på att blåsa av vägen! Cyklade till stan och det gick hur lätt som helst, men på hemvägen var det motvind så det var mindre roligt. :p

Jag är jätteglad. :) Var först ledsen över väldigt negativa människor men min häst var underbar idag, jag håller på att laga världens bästa mat (fast slut på sallad :(), lyssnar på bra musik och nyduschad. :D Det har stormat och regnet har vräkt ner hela dagen men ändå är det mysigt. Jag jobbar utomhus men det gick bra ändå :D

Älskar hösten. Håller med om att det är mysigt :D Antingen sol och massa fina färger eller regn och rusk (så kan man sitta inne och mysa med en filt, tända ljus och en kopp te) :)

Älskar hösten. Håller med om att det är mysigt :D Antingen sol och massa fina färger eller regn och rusk (så kan man sitta inne och mysa med en filt, tända ljus och en kopp te) :)

Tillägg: Vad lagar du för något gott då som är "världens bästa mat"? :D

Dig kommer jag ihåg! Tror jag... Visst har du haft en avtar eller lagt ut en bild på dig själv där du hade en röd/orange klänning på dig? Hehe

Nee, det kan jag inte minnas? Brukar aldrig ha klänning (förutom renodlade partklänningar när jag ska ut), än mindre nåt röd/oranget? Måste var vääldigt länge sen isf :p Kommer bara ihåg att jag hade en bild på mitt ansikte en gång.

Jag snackar gärna skit! :D

För att snabbt pressentera mig för de som jag inte tidigare pratat med, så heter jag Rebecca, är 23 år och bor i kalmar. Studerar till förskollärare på linnéuniversitetet i kalmar, och gå min första termin nu, har två hundar och en sambo. :)

För att återgå till att snacka skit, så har jag haft en koas-dag.
Var påväg till skolan, och hittar givetvis ingen parkering, är redan sen och får parkera flera kvarter bort och springa till föreläsningen, 2 minuter tillgodo när jag sätter mig. ;)
För en gång skull var det en föreläsare som får tråkig fakta att bli intressant, so far so good..

Fick sluta tidigare, åker till apoteket för att hämta ut min medicin som varit slut i två dagar och får svaret : "Din läkare har inte färlängt receptet" KUL...

Kommer hem och möts av en valp som skämms såfort jag öppnar dörren.. hm... vad har du NU gjort?!
Kommer in i vardagsrummet och möts av våra 3D-glasögon till tv:n som nu ligger i en miljon bitar på golvet.. FAN!
Sen dess har jag varit grinig, försökt hitta en ny väska som jag ska ha i skolan, och med mina tusen kriterier på hur väskan ska vara, så hittar jag ingen jag vill ha, säkert lagt tre timmar på att leta.
Nu ska jag sova och hoppas att morgondagen blir bättre.

/ Bobbo

Äsch då, kunde vart värre ;) Vad för raser har du? Hur lång är en förskolelärarutbildning?

Alltså, jag gjorde matlådor igår. Jättefin veganisk grönsakslåda. Men det smakar inte alls gott. :(
Så frågan är om jag ska;

1. Äta upp matlådorna trots att de inte smakar gott.
2. Försöka förbättra matlådorna på något sätt. Har dock ingen aning om hur.
3. Gå och köpa något annat gott att laga matlådor av och bara ignorera de gamla.

Så svårt beslut när man dessutom är jättehungrig.

Jobbigt läge ;) Hur blev det? Och varför smakade det inget gott?

Jag!
Sitter här och försöker förmå mig att skriva klart en uppsats och ett antal redovisningar som måste in denna vecka. Och idag är (var) min enda lediga dag från jobbet, men istället för att ägnat dagen åt plugg så har den bara försvunnit åt fanders.
Halvligger nu i soffan med laptopen och skolböcker och räknar ner minuterna tills man måste gå upp, bläääh.
Duscha borde jag göra med..hm..

Jag!
Sitter här och försöker förmå mig att skriva klart en uppsats och ett antal redovisningar som måste in denna vecka. Och idag är (var) min enda lediga dag från jobbet, men istället för att ägnat dagen åt plugg så har den bara försvunnit åt fanders.
Halvligger nu i soffan med laptopen och skolböcker och räknar ner minuterna tills man måste gå upp, bläääh.
Duscha borde jag göra med..hm..

Lät väl sådär kul :D Men ett nödvändigt ont! Vad pluggar du? Och vad jobbar du med? =)

Pluggar lite olika kurser (är en sån där som inte vet vad man ska bli när man blir stor, så vågar min inte på något program/utbildning, ännu) men just nu är det Marknadsföring samt Inköp och logistik som är i farten.
Liknande kurser och halvintressanta, men sjukt mycket "skrivande bara för skrivandets skull" vilket jag blir otroligt leds på oavsett kurs.:wtf:

Jobbar "extra" på en gammal trotjänar-arbetsplats som bartender och servitris.
Cheferna ser dock inte heltidsstudier (distans) som en legit anledning till att inte kunna jobba 24/7, även om "max 3 dagar i veckan" var mitt krav när dom bad mig att börja igen, och ser inte heller att vi behöver mer personal även om vi går på knäna både psykiskt och fysiskt och påpekar detta dagligen.
Så jag ser mig om efter något annat så smått, eller kanske någon utbildning, hm... nämnde jag att beslutsångest är mitt andra namn? haha

Själv då? Vad har du för sysselsättning i vardagen?

Har det hänt något som gjort att du tappat matlusten, eller lixom bara ändå? :p Gör väl inget att skippa en måltid då och då om man inte har lust/är hungrig så länge det inte blir för ofta :)
Lite problem här. Har lätt att tappa matlusten och bli illamående då. :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 594
Senast: manda
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 766
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 823
Senast: Sleepan
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Julklappar 2024!