Någon som vill peppa mig

T

Tiggertjejen

och hjälpa mig?

Jag har som mål att bla ställa ut min hund, nu börjar jag att tveka på om jag klarar av det:crazy:

Planerade utställningen ska vara anmäld och betalt den 15 jan och jag har inte ens ringt och beställt blanketter, kommer jag ens att hinna? Förstår inte ens på hemsidan om det måste vara skk´s blanketter?

Sen har jag aldrig ställt innan och inte varit på utställning heller, vågar jag? Klarar jag av det?

Jag känner mig vilsen och tvekar massor.

:crazy: :(
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Klart du både vågar och klarar det :bump: :banana: :bump: :banana:

Du känner ju din hund och hiner ju träna lite inför utställningen..Tänk på stackars Kanelbullen, som gjorde premiär i utställningsringen med en av mina hundar (hon har alltså aldrig före det träffat någon av mina hundar) på HUND2006 :devil: :angel: :D
 
Sv: Någon som vill peppa mig

jag tycker du ska ta å ringa till skk där kan du få svar på alla dina frågor ...

Klart jag tycker du ska försöka att ställa ut .. tänk va skoj ni kommer ha om du övervinner din oros skänsla ...
Har själv inte ställt ut men har därimot tävlat i lydnad å ja va skit skraj men jag gjorde det å ack så stolt ja va efteråt
Det gick ganska bra på den tävlingen förutom att min hund satte sig å sket mitt på apell plan ...:-)
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Tvivlar på att det är en SKK-utställning. Valpen är ju för ung för att gå på en sådan ;)
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Ooo, ska du också ställa på qupolen i Hässleholm? Spännande, det ska jag med. Har inte ens kikat på det här med anmälan :o Får snacka med uppfödaren :)

Men, angående utställningen, mitt tips är att ta det lugnt! Det är en valputställning, alltså är resultaten inoficiella, dvs hur illa det än gå är det ingen som får se resultaten senare, de följer inte med hunden :idea:

Jag ser det som en perfekt miljöträning, och en chans att se så att min hund är på väg i rätt riktning.

Kika lite på bilder av din ras uppställda, och öva på att ställa upp din hund, ladda med myckat köttbullar, var gärna på plats lite innan och sitt och studera omgivningen tillsammans. Få hunden att slappna av, gå in i ringen och ha kul tillsammans!

Och kom ihåg, att det är samma hund du åker hem med som du kom med:love:
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Vet inte ens hur jag ska träna:crazy:

Jag bara ser framför mig hur han kommer att ta kopplet i munnen och vilja springa och hälsa på alla:(
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon som vill peppa mig

Jag ska försöka om jag hinner med anmälningar, denna var tom planerad innan jag köpt hunden:crazy:

Vilken dag ställer du?
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Du kan använda en helt vanlig postgiroblankett, där du skriver vilken utställning det gäller + datum, hundens ras, regnr & namn + ditt eget namn och aderss + telefonnummer och är du medlem (vilket inte var ett krav på denna utställning), så ska även ditt medlemsnr skrivas in.

Klart du ska ställa ut och dessutom får du se till att någon fotar lilla sötingen på hans debut i ringen :)

Sista inbetalningsdag är 15:e januari, så du har gott om tid att anmäla ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som vill peppa mig

"Min" utställning ska vara anmäld och betald 8/1 och jag räknar med att hinna, till 15/1 är det ju hur länge som helst!!:p
Klart du ska ställa! Det fixar du! Och en valputställning gör inte så mycket om hunden hoppar och busar lite i ringen, det brukar domaren ha överseénde med!
Lycka till!:bump:
 
Sv: Någon som vill peppa mig

TACK:)

Posten stänger halv 6 idag, håll tummarna att jag hinner dit idag.

Det är ju detta jag vill, det är detta jag längtat efter men jag är bäst på att tveka och inte tro på mig själv när det väl gäller!

Foton i massor kan jag lova!

Stora målet är ju Globen i december:):angel:

Tack än en gång Gnist:)
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Jag ska göra mitt bästa men nu är jag peppad, jag ska dit.
Sen får det gå hur det vill!
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Ska du till Hässleholm? Du behöver inte anmälningsblanketten då, utan det går bra att betala via internetbanken, där skriver du vilken klass du ska vara med i och hundens reg.nr.
Jag ska själv dit på lördagen och ställa min dvärgpinscher.
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Ok, jag ställer på söndagen, har grupp1.
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Jag behöver också lite pepp :crazy:
Alla tjatar på mig att ställa ut min hund men
jag känner inte för att springa omkring i utställningsringen
med henne...jag känner mig sjukt osäker + att hunden är
för stor så det kommer inte bli nåt bra resultat så det
känns som det kvittar. Samtidigt vet jag att uppföaren
skulle bli väldigt glad om jag ställde henne åtminstone
en gång för att få en bedömning då hon ser väldigt bra ut
exteriört (om man bortser från storleken).
Känns på nåt sätt som om jag "är tvungen" att ställa henne
för att alla i min omgivning ska bli glada och nöjda och
sluta tjata. Umgås mkt med utställningsfolk och de säger
"jamen, nervös var jag också första gången" osv. men
just nu känns det verkligen som om jag behöver lite mer
"skinn på näsan" och "bättre koll" på det här med utställningar
innan jag själv vågar mig på att springa runt där...
Tänk vad enkelt det hade varit om man hade en bra handler
som kunde visa istället :angel:
 
Sv: Någon som vill peppa mig

Det är väl bara att leja någon. Av alla utställningsmänniskor du känner bör det väl finnas någon som kan ställa upp kan man tycka ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 296
Senast: Lupin
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 450
Senast: Cämz
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp