Någon som vet?

Sv: Någon som vet?

Jag läste i en kattbok att taurinbrist var inte vanlig bland katter nu för att det var tillsatt i kattmaten. katter har väl alltid jagat råttor så det tyder på att de har svårt att få i sig den näring som behövs om de bara äter bytesdjur

Fast att taurinbrist var vanliga förr berodde inte på att katterna åt egenfångade byten utan för att den första kommersiella maten vi började ge katterna inte innehöll tillräckligt med taurinbrist. Taurinbrist var alltså något människan skapade genom att börja ge katter otillräcklig föda. Kattens naturliga byten innehåller tillräckligt med taurin.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 470
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka