Någon som vet om de säljer nomeselar

Sv: Någon som vet om de säljer nomeselar

Ja, det finns ju lite överallt, men nu undrade jag om det finns på Granngården. :p Jag är hemma hos mina föräldrar och inser att hunden vuxit ur sin björkissele och det enda stället inom 10 mils avstånd där man kan köpa hundgrejer är Granngården. Beställer jag på nätet har jag förmodligen hunnit åka härifrån innan grejerna kommer.

Jag har inte sett några dragselar på Granngården här i Uppsala. Butiken är ändå ganska stor och invigdes iår.

Nä, jag gissar också att de inte har sånt, men å andra sidan har jag aldrig letat (och är på en Granngårdenbutik kanske vartannat år) så var inte säker...

Jag har köpt mina dragselar av nometyp på lokala lilla granngården i grannbyn i alla fall.

Åh, har du? Då finns det ju hopp i alla fall. :laugh: Fast även om de har så lär det inte finnas extra megastor och extra miniliten som jag behöver... *gnällgnäll* Ska försöka ta mig dit idag och kolla.

Megastora brukar finnas, men små är det värre med. Däremot brukar det finnas en sele för både spårning och drag till jakthundarna och de finns i alla storlekar :laugh: Gillar dessa mkt!

I alla fall här finns de på alla granngårdenbutiker jag varit in på. De är gröna och ligger i plastpåsar.

Fungerar de att dra pulkor(med skaklar och båge) med också?

/Migo
som letar dragsele till bägge unghundarna...

Fast med megastor menar jag verkligen megastor, han har en björkissele i största storleken som han fått ärva efter en gigantisk jämthundshane och den är nu minst 2 storlekar för liten. :crazy: Men jag hoppas att de har!

Fungerar de att dra pulkor(med skaklar och båge) med också?

/Migo
som letar dragsele till bägge unghundarna...

Nej, det gör de inte. Bästa är ju en loksele för sådant dragande, men fäster du ett rep på pulkan kan de dra den med en sådan sele.

Fast med megastor menar jag verkligen megastor, han har en björkissele i största storleken som han fått ärva efter en gigantisk jämthundshane och den är nu minst 2 storlekar för liten. :crazy: Men jag hoppas att de har!

Med megastor avser jag sådana som mina jämtar "drunknar" i. Verkar inte vara nån åtgång på de storlekarna härikring, så sådana brukar det finnas ett flertal av, just av den typ som är som nomeselen.

De hade inga alls. :( De enda selar de hade överhuvudtaget var vanliga reflex-/spårselar.

Finns fina nomeselar med möjlighet att spänna fast skaklarna på och sedan koppla linan i själva pulkan!

Hade en sådan när jag körde med både förra och förrförra hunden :D

Om jag minns rätt så var den en dragråttan sele!

/Swat

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 737
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 845
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka