Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Detta verkar vara det enda alternativet jag har kvar...INGET bett duger...(tappa tänderna tiden)....Någon som provat köra bettlöst?? Hur funkade det??? har hört att det skulle kunna gå med Lindell/sidepull/bitless bridle....Några erfarenheter??
Hmm.. har inte testat att köra, men jag har just köpt bitless bridle och det funkar perfekt! Det borde väl gå att köra med.. Kör med bett också, och dubbla tömmar i början bara.. just in case
det är bara att testa och prova!
men som någon annan skrev, behåll tränset på under, med egna tömmar, IFALL det skulle bli något och du behöver ta tag i pållen.
Tja, hästen knatar iväg och min far halar in tömmarna. Det enda som händer är att han får mer och mer tömmar i handen och hästen lunkar vidare
Som tur var (vi andra vred av av skratt för det såg så himla dumt ut ) Gick en kille fram (detta var på en travbana) och tog lugnt fast hästen och satte fast tömmarna
okej! Det låter som att det skulle vara värt att prova iallafall.,,,,men att ha bett på under? Det är ju bettet som jag vill undvika
Det är bettet som gör henne irriterad.....fast jag vet ju att jag förr eller senare MÅSTE få henne att gå med det utan fjant,,,,,,är ju inte direkt tillåtet att köra på bana med Lindell/sidepul....hmmmmmm :smirk:
Men det verkar OMÖJLIGT att hitta rätt bett...*suck*....en del säger att rakt är bäst, en del tredelat, en del tvådelat, en del gummi eller syntet eller vanligt.....
Man blir tokig i bettdjungeln......
Jag har tömkört med sidepull och ridgrimma och det är inga problem. Dock på känsliga hästar med stor ord/kroppskommando-kunskap. (Den ena hästen kan t.o.m. tömköras utan styre alls Även om han ibland skiter i vad jag gör/säger ...) Vet dock inte om tömkörning bettlöst kan jämföras med körning bettlöst då jag aldrig har kört en häst från vagn...
Jag både kör å rider min med sidepull (fd kallblodstravare) å de funkar utmärkt! sätter jag dock på bettet så blir de mer spring i bena,med sidepullet så lunkar han lugnt å travar fint å om jag så vill ökar väldigt i hastighet i trav el galopp om jag ber om de
Hoppas du hittar nått som fungerar på din pålla! hopplöst i bett ljungeln håller med dig jag har provat mig fram men inte hittat nått ännu som han trivs med...
Ekonomi & Juridik
Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.