Någon som kan reda ut dett åt mig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Voice_Whisper
  • Startdatum Startdatum
V

Voice_Whisper

Mamman till ett av mina ston har en andra avkomma med mitt stos pappas godkända son, hur är mitt sto och mammans andra avkomma besläktade mer än att de är halvsyskon?
Jag förstår om ingen blir klok på min beskrivning!!!
:bump: / Josefina

Prova med att rita upp som en stamtavla kanske det hjälper :p

har jag förstått detta rätt nu:

Ditt Sto
e: Hingst pappa
u: Sto mamma

Det andra stoet, dv Halvsystern
E. Hingst pappans son
U. sto mamman

då skulle jag säga att de är halvsyskon eftersom de har samma mamma. och jadu, hade det varit människor hade det var äckligt :p Men jaa, den andra avkomman har helt enkelt din avkommas pappas son som fader..och de är släkt på incest viset... :crazy:

Japp det är så jag menade tack för hjälpen nu kan jag sova lugnt om nätterna igen!!!
Tack tack tack
:bump: / Josefina

Men hingstens son var väl inte släkt med ditt stos mamma?
I såna fall är det ju bara pappa hingst och son hingst som har varit på samma sto. Modernt i dag med plastföräldrar till höger och vänster, och stora åldersskillnader i relationer.. *s*
Ditt stos halvbror på hingstens sida är pappa till ditt stos halvsyster på stoets sida. Så halvsyrra och brorsbarn i samma. :)

Ditt sto kallar vi "Lisa".
Lisas mamma kallar vi "Mona".
Lisas pappa kallar vi "Kalle".
Kalles son kallar vi "Måns"
Måns och Mona är ej besläktade och får avkomman som vi kallar "Kim".

Lisa
e. Kalle
u. Mona

Kim
e. Måns
ee. Kalle
u. Mona

Lisa är faster och halvsyster till den andra avkomman!

Hoppas det inte blev förvirrande med alla nya nammn, men det var det enda sättet för mig att reda ut det!
Var finns incesten?? :confused:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 712
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 409
Senast: Pinus
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar