Någon som kan holländska?

Filuran

Trådstartare
Min kompis har lånat en häst som enligt passet har okänd stam, men i vacc.intyget står det: Jonge Ahorn x Belmondo :confused: . Vad betyder jonge? Har sett det före flera gdk hingstars namn. Antar att den är e: Ahorn ue: Belmondo, men är ändå nyfiken på vad jonge står för ;)

Sv: Någon som kan holländska?

fritt oversatt betyr jo "jonge" "ung",altså ikke gammel..Om det er det som er ment her,vet jeg ikke

Jonge betyder inte ung, ung på Holländska heter jong! Jonge är ett slanguttryck för typ woaw.

Ok. Då verkar det inte som att "jonge" har någon större betydelse i sammanhanget ;) . Tack för hjälpen :bow:

Jag tror nog som ludda, att vacc intyget avser en unghäst e. Ahorn - Belmondo..
Ett ex
Wysinaa, een jonge Ahorn van fokker Sietse van der Meer uit Surhuisterveen was met €5250 op een na het duurste merrieveulen dat veilingmeester Jaap Werners afsloeg.
Alltså, Wysinaa, en ung Ahorn från uppfödaren ....

Trevlig stam! Synd att den inte har papper....
mvh

Så är det nog :idea:
Ja, det är tydligen en kanonfin häst (har inte hunnit se den själv än), så det är verkligen synd att den inte har papper. Men det borde ju gå att fixa kanske, för tydligen står uppfödaren också i vacc.intyget :banana:
Kan ju vara obetald dräktighetsavgift eller något. Vi får forska vidare om det :)

Liknande trådar

Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 104
Avel Var och tittade på några 1 och 2-åringar nu i helgen. En av de 1-åringar som såg intressantast ut på pappret (bra stam, troligtvis...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 883
Senast: rubytoo
·
Avel Håller på att kolla upp stammen på en häst i min närhet och stöter på lite okända (i min värld) förbund. "Pferdezuchtverband Sachsen...
2
Svar
21
· Visningar
4 416
Senast: vickypicky
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 437
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka