Någon som importerat valp?

Zoya

Trådstartare
och i och med det använt sig av SJV:s dispensregel?

Hur smidigt var det och vad angav ni som skäl för att få ta in utan vaccination?

Något annat man bör tänka på?
 
Sv: Någon som importerat valp?

och i och med det använt sig av SJV:s dispensregel?

Hur smidigt var det och vad angav ni som skäl för att få ta in utan vaccination?
det var jätte smidigt, jag angav som andledning att jag ville ha en valp som blev präglad på mig och inte en vuxen hund. och det gick igenom.de behöver igentligen bara skiva något på pappret som låter bra verkar det som.
Något annat man bör tänka på?

se till att föräldra djuren är friska! det är så himla tråkigt att få hem en sjuk hund.. jag vet..

vad e det för ras på hunden du vill impotera? och från vilket land?
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som importerat valp?

det var jätte smidigt, jag angav som andledning att jag ville ha en valp som blev präglad på mig och inte en vuxen hund. och det gick igenom.de behöver igentligen bara skiva något på pappret som låter bra verkar det som.

ok, har hört att det inte är alltid de medger dispens så det var därför jag undrade...


se till att föräldra djuren är friska! det är så himla tråkigt att få hem en sjuk hund.. jag vet..

jodå, det är ju en självklarhet :)

vad e det för ras på hunden du vill impotera? och från vilket land?

Jag föder ju upp RR så det är en sådan det blir, land är inte riktigt bestämt än - antagligen blir det finland men även holland kan vara aktuellt :) (beror på vad som poppar ur tikarna ;)) )

Tack för ditt svar! :)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: Migo
·
Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 181
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 542
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp