Någon som har erfarenheter

Evergreen

Trådstartare
av Thermomaster Superfit winter?

Är det TJOCKT (hur många gram ungefär)? Håller det tätt? Hur är passformen?

:bow:
Står mellan att "fynda" det nu eller att köpa ett annat vintertäcke senare i sommar/höst... Lite dyrare, typ Horsewear.

jag tycker det har varit bra.
vi hade det nu i vintras på vår starthäst i travet som lätt får ont i ryggen vid kallt väder/regn.
det höll tätt och han visade inga tecken på att frysa/få ont iallafall.

men på affären sa dom att det var ett slitstarkt täcke som inte skulle gå sönder i första taget.
det fick revor av täckesmarodör-hästen i hagen lika snabbt som de andra täckena...
men inga täcken håller för honom så :crazy:...

jag skulle gärna köpa ett på rean nu till min häst, men har inga pengar just nu :(. får köpa börjes billiga senare i höst ist.

Okej. :)
Hur tycker du passformen var?
Det ser lite tajt ut framme vid bogen på bilden.
Är det ordentligt tjockt?

på den bilden tyckte jag oxå det såg tajt ut :confused:.
det satt bra på vår häst som är väldigt grov och bred över bringan. (strl 145)
det passade honom jättebra iaf, fick inga skav och stramade ingen stans :).

jämförelse med våra andra hästars TM täcken (winter, de billiga blåa) så är det tjockt, men jag är inte så bra på det där med täcken och antal gram mm :p.

men det var ju betydligt bättre än de blåa billiga TM täckena

JAg har ett. Min häst går med en täckesmarodör, så även det har revor, fast det har alla mina täcken.

Passformen är bra! Det är tjockt, vet inte gram. Men mit halvblod hade det dom kallast vinternätterna ute, han var alltid varm under täcket :)

När jag köpte mitt var dom stora i storlekarna, så är dom det fortfarande kan du gå ner en storlek.

Tyvärr skriver inte Hööks ut vikten på täckena, men i Valbobutiken har de tagit reda på vikterna på olika TM-täcken så du kan ju ringa dit och fråga om de vet på just det täcket. :idea:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 231
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka