Någon som har erfarenhet..?

T

Tussilagon

Okej, nu har jag näst intill bestämt mig för att köpa en vagn från Drive Out. Men först vill jag höra lite med er här på Buke. Har kollat runt lite och har fastnat för deras Rockard 016I. Undrar då om det är någon här som har erfarenheter av denna modell? Hur är den att köra? Kvalitén? Skriv ner allt ni vet om den så blir jag glad ;)

Sv: Någon som har erfarenhet..?

Jag har en sådan rockard och är mycket nöjd. Köpte min begagnad och hittills har jag bara haft positiva erfarenheter av den.Kvaliteten verkar bra. Jag tycker att jag sitter på bra höjd. Jag har broms på min.

Tack för ditt svar!
Kör du med bröstsele till den vagnen?
Du har ingen bild på vagnen i 'arbete'?

okej, den ser ju väldigt bekväm ut att köra. Satsar nog
på en sån! :bow: har så svårt att bestämma mig bara ;)

Jag hoppar på tråden en sväng och frågar om en annan av deras vagnar: Ponnyrockard 016L. Hur är den att köra? Går sätet att justera ordentligt så att balansen blir bra?

Svarar mig själv, eftersom jag har haft min Ponnyrockard ett tag nu; den är helt fenomenal på gräsunderlag, lite sämre på grus/sand. Första tävlingen var på grus och då sladdade vi något helt otroligt mycket, men andra tävlingen var på gräs och då gjorde vi ännu snävare svängar utan att sladda. En trevlig vagn, snygg att se på, man sitter bra med kuskkilen, bra balansinställning under sätet, etc. Det enda negativa är att den är krånglig att skruva isär och ihop, vilket är ett måste för mig som måste transportera den i bitar i transporten. (Tar av säte och skaklar.)

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 152
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 640
Senast: Blyger
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 239
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka