Någon som har en gissning?

Thera

Trådstartare
Tänkte bara höra med er mer hundkunniga vilka raser som kan tänkas vara inblandade i denna lille?

7A1221E5-2A38-434B-BC67-F1826D460605-1222-000000BDDA31A287_zps13673db0.jpg

42AE6805-01EE-4DF0-8DB6-4F9B08F78748-996-0000009AE6B0F02B_zpsf9d188d4.jpg

2F6AFD4F-3BE5-40F2-8AA3-AA37BA76BE8E-996-0000009A296D0664_zpse162e71d.jpg

4 månader gammal:
33EBAA30-5F42-46C6-BFAB-0DDDA86C5075-1222-000000C0087FF9BA_zpsba6a0599.jpg

Visst måste det vara någon form av terrier i honom? Men vilken/vilka? Eller är det något annat inblandat?

Vore kul att höra era gissningar! :)

Sv: Någon som har en gissning?

Vild gissning yorkshireterrier dvärgschnauzer. Söt!

Vad kommer den ifrån?

På andra bilden skulle man utan vidare kunna ta den för Chinese crested powder puff.

yorkshireterrier och Chinese crested powder puff skulle jag kanske gissa? Kanske westi också?

Jag ser också yorkshireterriern, men jag undrar om svansen är typisk på första bilden eller om den brukar vara "helkrullad" ibland.

Är pälsen mjuk eller sträv?

Någon sorts terrier och Papillon, har exakt samma öron som min lilla och hennes bror..

Mvh Domino_s

Med tanke på att hunden har fått ljusa tan tecken så borde en av raserna vara en ras som har sådana. Tex dvärgschnauzer. Tycker york och dvärg var en bra gissning så tror det med!

Vild gissning yorkshireterrier dvärgschnauzer. Söt!

Vad kommer den ifrån?

Min syster som bor i Spanien fick honom av en kund därnere. Det är ingen gatukorsning, men syrran fick aldrig veta vad det var. Vet inte om hon inte hörde eller om hon inte frågade.

Jag ser också yorkshireterriern, men jag undrar om svansen är typisk på första bilden eller om den brukar vara "helkrullad" ibland.

Är pälsen mjuk eller sträv?

Svansen brukar vara ungefär som på bilden. Pälsen är mjuk och silkig, ungefär som en York.
Öronen reste sig för någon månad sen, han är runt 4 månader nu.

Tror faktiskt också på Yorkshireterrier och dvärgschnauzer dock med inslag av Papillon!

Tack alla för hjälpen! :)

Det ser onekligen ut som dvärgschnauzer och york! Googlade lite och det fanns mängder av bilder på likadana. Tydligen kallas de Snorkie i USA.. :idea:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 373
Senast: linnsan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 448
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat