Någon som håller på med smyckestillverkning? Fråga om plastad wire

Fanzia

Trådstartare
Jag försöker ge mig på att använda plastad wire men hur fasiken ska jag göra någon form av avslut? Knutar går upp. Klämpärlor halkar av... :confused:

Vill få till två ögglor (som är kanske 1 cm i diameter om det spelar roll) som avslut.
 
Sv: Någon som håller på med smyckestillverkning? Fråga om plastad wire

Jag tänkte direkt på en sån här "fisklineknut", de är omöjliga att dra upp. Men den kanske tar för stor plats, om wiren är tjock?

grinner.jpg
 
Sv: Någon som håller på med smyckestillverkning? Fråga om plastad wire

Klämpärlorna ska inte halka av om man klämmer åt dom ordentligt och då menar jag ta i för kung och fosterland typ. Jag använder alltid klämpärlor till plastad wire 0,3 mm tror jag den är på, drygt i alla fall.
 
Sv: Någon som håller på med smyckestillverkning? Fråga om plastad wire

Tack för svaren. Knuten tror jag inte fungerar tråden är inte så smidig... Men ska pröva.

Smulis. Min wire är 0,45 mm hur stora klämpärlor ska man ha då?
 
Sv: Någon som håller på med smyckestillverkning? Fråga om plastad wire

Det borde gå med vanliga 2 mm klämpärlor testa annars med en tunnare wire.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 606
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 093
Senast: Hedinn
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp