Någon som ger sin hund AE-olja?

purity_666

Trådstartare
Jag tänkte prova och se om det kan dämpa rinnande ögon lite och kanske ge lite bättre hud på den nakna.

Det står att man bara ska ge som kur, men inte hur långt det är. 2 veckor? 2 månader?

Så någon som gett? Fick ni resultat och hur länge gav ni?

Jag ger mush vaisto + torrfoder annars. Hittar dock inget vitamininnehåll på mush så vet inte hur det ligger. Torrfodret ligger lite lågt i A-vitamin

Jag tänkte prova och se om det kan dämpa rinnande ögon lite och kanske ge lite bättre hud på den nakna.

Det står att man bara ska ge som kur, men inte hur långt det är. 2 veckor? 2 månader?

Så någon som gett? Fick ni resultat och hur länge gav ni?

Jag ger mush vaisto + torrfoder annars. Hittar dock inget vitamininnehåll på mush så vet inte hur det ligger. Torrfodret ligger lite lågt i A-vitamin
Kuren ska ges två veckor och sedan uppehåll under några veckor och så ger man ytterligare två veckor om det behövs :) AE-oljan ska bara ges under begränsad tid då det är fettlösliga vitaminer.

Har aldrig använt den till just ögonrinn, men väl till tikvalpar med vaginit tidigare :)

Jag använde den på min förra hund av dvs orsaker bl.a. Rinnande ögon och det blev världens skillnad!
Jag gav kanske två veckor, såg resultat och slutade. Började igen så fort besvären återkom.

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 302
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej hopp! Nu vill jag gärna ha lite inputs! Corgin Floke som snart är två år gammal är ute och hänger i stallet cirka 3-7 timmar varje...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 489
Senast: Joelina
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka