Någon som fått stor bebis?

Sv: Någon som fått stor bebis?

Har inte fått riktigt så stora.

3500
3600
3700
4200

Men första och tredje skulle jag kunna göra om, andra och fjärde helst inte.
Så det hade inte med vikten att göra direkt.
Kan tillägga att jag aldrig spruckit så mycket som en millimeter.
Så jag tror att det är mer än bara vikten som spelar in på hur din förlossning blir.
Lycka till :)

Delvis knappån

Tusen tack alla för era svar, lusläser allt jag kan hitta just nu.

Det som gör det hela lite mer komplicerat för mig är gammal svår ryggskada som även den kan tänkas ställa till det.

Nu mätte de ju huvudet i dag på tul, så jag får kolla upp vad det visade. Fick bara själva resultatet från vad totalvikten beräknas sluta på så får kika exakta mått med min BM på torsdag.

Om du har en ryggskada kanske du kan be att få göra en utredning för att kolla så att det fungerar att ge epidural om det skulle behövas? Det fick jag göra, p g a scolios. Ingen aning om det behövs, men kanske kan vara värt för dig att diskutera med din BM :)

Nr ett 4720 gram 55 lång och 38 cm huvudomf.
Total sfinkterruptur. Ingen anade storleken före. Allt gick bra ändå trots allt :)
Låångt förlopp, blev trött. (snart 16 o 174 cm lång nu...)

Nr 2. Med snitt. 4210 gram 53 lång 37 cm h.omf.
(12 år imorgon 158 cm lång...)

Min lillebror vägde 5200 g nånting,och det gick inte alls särskillt bra.... Sen om det berodde på storleken eller vad det var kan jag inte svara på... Jag vägde 4600 g nånting och allt hade gått bra vad jag förstog...

Jag har en nära vän som fick en son på typ 4,8kg eller något liknande, det var ett helvete med enorm smärta och då är ändå min vän runt 180cm lång med breda höfter!

Du vidgar dig 10cm, är huvudet 13-14cm så kan man ju själv räkna ut hur det går.. Hua....

Lång och breda höfter behöver inte betyda att det finns gott om utrymme på insidan.
Bebis ska ha plats att rotera också.

Jag är liten och nätt, mina barn har i princip åkt vattenrutchkana, dottern krystade jag ut på en värk.

kl

Jag har fått stora barn och det har gått bra.
1:a 3850 gr
2:a 4540 gr
3:e bara 3500 gr

Med första barnet syddes jag men inte med de andra två. Tvåans förlossning var den "bästa" trots att barnet var störst.

Jag är 154 cm och vägde ca 52 vid inskrivningen med andra, gick upp till 68-69 kg med tvåan.

Mina första var tvillingar på 2.2 och 2.3 tredje vägde 4.2. han var inte svårare att klämma ut än de små.
Jag gjorde också ett sent TUL pga överburenhet och tyckte väl inte att det kändes så muntert att få veta hur stor bebin var (4.5 beräknade de hans vikt till då) men som sagt, det var inte jobbigare än med de små och jag gick inte sönder alls.

Min son beräknades till ganska exakt 6 kilo fullgången. Låg stadigt på +44%. Då jag hade haft stora bekymmer med att kunna klämma ur mig storasystern på bara 3 kilo fick jag välja om jag ville ha snitt eller inte. Det som fick mig att bestämma mig var att jag tog reda på risker för barnet att födas, något som inte min barnmorska hade valt att upplysa mig om. Så det blev ett planerat snitt. Ut kom en frisk "liten" kille på 4.6 kilo, nästan tre veckor tidig. Vilket var över den för tidpunkten beräknade vikten.. Han drog strl 62 direkt på BB, det var inte så att han var bara lite rund, han hade rejält breda axlar och stort huvud. Tror aldrig att en vanlig förlossning hade gått väl i det läget.

Min son vägde 4835 gram, var 54 cm lång och hade ett huvudomfång på 42 cm när han föddes. De gjorde ett klipp men jag gick inte sönder annars och hade inga som helst problem av stygnen och har inte heller haft några problem efteråt.
Däremot är jag urdålig på att föda barn. Min dotter som bara vägde 2620 gram, var 46 cm lång och 32 cm runt huvudet fick de till slut göra katastrofsnitt med för att få ut eftersom varken hon eller jag mådde särskilt bra. Vissa är ju gjorda för att föda barn, det är inte jag men det gick bra ändå :) Jag fick mina älskade barn :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 488
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 097
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar