Någon som börjat med höskörden ännu?

Sv: Någon som börjat med höskörden ännu?

Vi ska slå idag.De har ju lovat varmare väder för var dag så vi chansar då. (Detta gäller V Blekinge)

Vi köper stora rundbalar av vår bonde och förra året var det väldigt småkornigt och värdena för energi var ju inte på topp. Så detta året hoppas vi verkligen på bättre hö! :smirk:

vi slog vårt i torsdags & skulle ha pressat det i søndags, tyværr så kom det en mindre regnskur med 18mm vatten under dagen.

Så igårkvæll så pressades det 527 st høbalar & lavades in på høskullen. :)
Ikvæll så pressar vi det vi slog i ena hagen i fredags, men det var fortfarande før bløtt igår før att bli pressat.

Luktar goooottis i stallet nu :d

Vi ska slå idag, om grannen kommer och gör det som han sa. Så kommer plastaren och pressen i slutet av veckan tror jag, så vi har nog hösilaget klart till helgen HOPPAS JAG. Eller.. Skulle vi ta torrhö? Öh, ja pappa har surrat så mycket hit och dit om hö/silage så jag vet inte. Men den häsr veckan blir det i alla fall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 741
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar