någon som blivit vräkt?

MinIan

Trådstartare
Kanske ni inte vill tala om er egna situation men ni kanske känner någon som blivit vräkt, varför har de blivit vräkta? <-- handlar det om obetald hyra?
Eller har ni eller de ni känner blivit vräkta på grund av nått annat?

Jag jobbar i fastighetsbranschen och en av hyresgästerna på mitt fd jobb blev vräkt pga obetald hyra.

vi har iof en granne som blev vräkt för inte så länge sedan, men det handlar också om obetald hyra, jag är mest nyfiken på om man kan bli vräkt pga andra orsaker. :)

Kan man inte bli vräkt p.g.a. misskötsel av t.ex. lägenhet/man tilldelats varningar om o om men man inte förbättrat sig?

vi har iof en granne som blev vräkt för inte så länge sedan, men det handlar också om obetald hyra, jag är mest nyfiken på om man kan bli vräkt pga andra orsaker. :)

Ja, det kan man, men det är väldigt väldigt väldigt svårt att få igenom en vräkning. Man kan ju t ex bli vräkt för att man stör, men då behövs det otroligt mycket bevis o dyl för fastighetsägaren. Man kan även mista sitt hyreskontrakt om man hyr ut i andra hand utan lov.

Okej. kan man bli vräkt om man går till tidningen om en grej? t.ex att de blir så pass sur och de vill inte ha oss kvar?

okej. lät ju lite lugnande iaf.
så det är väl av de vanliga orsakerna som man hört om som gör att man kan bli vräkt :)

En arbetskamrat till sambon blev inte vräkt, men hotad om vräkning på grund av att de skaffat hund och hyresvärden tydligen hade hundförbud i fastigheten.

En arbetskamrat till sambon blev inte vräkt, men hotad om vräkning på grund av att de skaffat hund och hyresvärden tydligen hade hundförbud i fastigheten.

Om det inte står något i hyreskontraktet om hundförbud, då blir det nog väldigt svårt för hyresvärden att få igenom en vräkning. Men många hotar ju med allt möjligt och hoppas att hyresgästen inte har någon koll på vad som gäller.

Om det inte står något i hyreskontraktet om hundförbud, då blir det nog väldigt svårt för hyresvärden att få igenom en vräkning. Men många hotar ju med allt möjligt och hoppas att hyresgästen inte har någon koll på vad som gäller.
Jag vet tyvärr inte detaljerna i det här ärendet så jag kan inte säga om det fanns i kontraktet eller inte. Kan man skriva vad fasen som helst i ett kontrakt? Jag vet att vi fick någon enkät för ett tag sedan från vår hyresvärd som handlade om en massa förslag på saker de ville ha med i framtida kontrakt. Vissa punkter var verkligen konstiga!

Jag vet tyvärr inte detaljerna i det här ärendet så jag kan inte säga om det fanns i kontraktet eller inte. Kan man skriva vad fasen som helst i ett kontrakt? Jag vet att vi fick någon enkät för ett tag sedan från vår hyresvärd som handlade om en massa förslag på saker de ville ha med i framtida kontrakt. Vissa punkter var verkligen konstiga!

Nja, det finns ju lagar som styr, så vad som helst kan dom inte skriva. Eller skriva kan dom väl, men sen är det inte säkert om det är giltigt.

Vi hade en granne som hyresvärden till slut lyckades vräka men det var svårt!
Grannen höll på med droger, kunde ställa sig och idiothoppa hårt i golvet vilken tid som helst på dygnet, hade många riktigt obehagliga fester med personer som var höga och tillhörde ett av våra mest kriminella mc gäng och det kunde komma innedörrar flygandes ut genom fönstret osv.
Gjorde även inbrott i våra förråd osv.

Helt stört att det var sjukt svårt att vräka idioten.
Men polisen har nog aldrig varit så bra som då, de var här jämt och ringde vi så var de alltid här på två röda.
Det kändes iaf tryggt :)

När det gäller husdjur så spelar det ingen roll vad som står i kontraktet. Fastigheten måste vara allergiklassad för att hyresvärden ska få förbjuda hundar. Är det inte ett allergihus så gäller inte ett förbud, även om det står i kontraktet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 879
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Roheryn
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 933
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar