Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vi har iof en granne som blev vräkt för inte så länge sedan, men det handlar också om obetald hyra, jag är mest nyfiken på om man kan bli vräkt pga andra orsaker.
Okej. kan man bli vräkt om man går till tidningen om en grej? t.ex att de blir så pass sur och de vill inte ha oss kvar?
En arbetskamrat till sambon blev inte vräkt, men hotad om vräkning på grund av att de skaffat hund och hyresvärden tydligen hade hundförbud i fastigheten.
Jag vet tyvärr inte detaljerna i det här ärendet så jag kan inte säga om det fanns i kontraktet eller inte. Kan man skriva vad fasen som helst i ett kontrakt? Jag vet att vi fick någon enkät för ett tag sedan från vår hyresvärd som handlade om en massa förslag på saker de ville ha med i framtida kontrakt. Vissa punkter var verkligen konstiga!Om det inte står något i hyreskontraktet om hundförbud, då blir det nog väldigt svårt för hyresvärden att få igenom en vräkning. Men många hotar ju med allt möjligt och hoppas att hyresgästen inte har någon koll på vad som gäller.
Jag vet tyvärr inte detaljerna i det här ärendet så jag kan inte säga om det fanns i kontraktet eller inte. Kan man skriva vad fasen som helst i ett kontrakt? Jag vet att vi fick någon enkät för ett tag sedan från vår hyresvärd som handlade om en massa förslag på saker de ville ha med i framtida kontrakt. Vissa punkter var verkligen konstiga!
När det gäller husdjur så spelar det ingen roll vad som står i kontraktet. Fastigheten måste vara allergiklassad för att hyresvärden ska få förbjuda hundar. Är det inte ett allergihus så gäller inte ett förbud, även om det står i kontraktet.Om det inte står något i hyreskontraktet om hundförbud, då blir det nog väldigt svårt för hyresvärden att få igenom en vräkning. Men många hotar ju med allt möjligt och hoppas att hyresgästen inte har någon koll på vad som gäller.