Någon som bedriver turridning eller ridlägerverksamhet??

Ela

Trådstartare
Berätta gärna lite i så fall.

Vad behöver man för tillstånd och försäkringar??

Sv: Någon som bedriver turridning eller ridlägerverksamhet??

Försäkringar för hästar, människor, alltså olycksfallsförsäkringar tex, ansvarsförsäkringar, försäkra byggnader osv.
Det finns bolag som har speciella försäkringspaket för såna här typer av verksamheter så bäst är att ringa runt & kolla vad ni behöver.
Tillstånd..om man driver verksamhet med hästar, iaf upp till 4 ska man vl ha speciellt tillstånd för att få göra det.
Sånt står på jordbruksverkets hemsida.
Bra är att fråga markägarna om tillstånd att rida på deras ägor så det inte blir bråk eller missnöje där heller.

Tack för svaret :bow:

Jo att det krävs tillstånd från jordbruksverket osv har jag koll på (driver stuteri idag med och behövde ju tillstånd för det med), det var mer olycksfalls försäkring och ansvarsförsäkringar jag inte riktigt visste hur man brukar göra med. Samt om man behövde någon speciellt tillstånd för den typen av veksamhet.

Har kollat på olika turridningssidor och det verkar inte som om de har någon speciell försäkring utan att man bör ha en egen olycksfalls försäkring samt att all ridning sker på egen risk....

Detta låter lite underligt tycker jag känns som om de som ordnar turridningar borde ha mer ansvar speciellt om de tar emot barn....

Fast jag tror att en ansvarsförsäkring stiger in där du kan anses ansvarik, men inte i rena olycksfall för där krävs en personlig försäkring. Men det är väl bara att ringa runt till lite olika bolag och höra vad de har för lösningar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 104
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 037
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama