Någon mer än jag som älskar galoppörer??

Z

Zandra_91

Jag bara ÄLSKAR galoppörer!! De är så fina, tänk att få flyga fram över en äng på ett riktigt fullblod!!
Jag drömmer om att få bli jockey, eller hopp/fälttävlansryttare.. men annars får jag väl satsa på steeplechase, eftersom jag gillar både fart och hoppning!! Men, men, det kan bara framtiden utvisa!! :banana:

förstår precis vad du menar! :p har turen att få jobba med dessa underbara djur varje dag. föreslår att du kontaktar nån tränare så du också får prova! men du får förstås räkna med att visa vad du går för innan dom släpper upp dig på en häst men bara att få umgås med kapplöpningshästarna är värt mycket slit, det kan jag lova dig. mer sociala och välhanterade hästar får du leta efter.

Finns det något mera underbart än att få susa fram. Man rensar hjärnan så bra när man susar fram på sitt goa fullblods sto....

jaa :D...fick ta hand om ett fullblod i mitt stall, visserligen aldrig startad mn helt underbar! å så har man fått praoplats i ett galoppstall på täby!!! :D :bow: :banana:...fastän ja e typ för lång och för tung vill ja bli träningsjockey!

Ser att du bor i Flen, tjejen som har Prinsens Araber på Yxtaholm har ju i allafall en galoppör. (arab).

..tänk att få flyga fram över en äng på ett riktigt fullblod!!
Jaaa, det var härligt på 'den tiden' då jag red mina araber själv.. :p :d :)

Tidigare så flög jag fram på ett eng. fbl i Täby 1964, som satte av i sken (p.g.a en helikopter) rakt mot ett trädgårdsstaket.. tvärnit en meter innan och jag flög in i trädgården, hästen tog sig in i en annan trädgård och mumsade äpplen :smirk:

PS) Inga skador på varken häst eller mig! DS

Jag tog kontakt med ett stall inne på Jägersro eftersom jag ville ha en praoplats där, jag var helt ny inom galopp men jag kände att jag kunde göra vadsomhelst för sporten. Numera är jag där på helger och lov, studiedagar, ja så fort jag har en ledig dag.
Man får slita, men det är det värt! Jag älskar det över allt annat och jag skulle aldrig vilja släppa det nu!
Jag är så glad att jag tog mod till mej och vågade fråga.. :banana: :D

jag tycker ocksåo om fullblod. de ja träffat har varit trevliga. och dessutom är ponnyn min halvt fbl/NF. :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter