Någon med minigris?

Limelight

Trådstartare
Nu har jag äntligen gått och blivit med 2st underbara minigrisar :love:
Haft dem i 2underbara veckor, de var lite äldre när jag köpte dem, 7 resp. 9mån. Håller på att lär dem saker för fullt.

Är det någon här inne som också har minigrisar?

Sv: Någon med minigris?

Ah vad skoj :D. Hur många har du när du menar ett helt gäng ?

kan dina en massa trix och grejer ? :)

img_1690_132502491.jpg

Testar att lägga in bild..

Ah vad skoj :D. Hur många har du när du menar ett helt gäng ?

kan dina en massa trix och grejer ? :)

25 stycken fn. Men då är tre avelgaltar, en är pensionerad avelssugga, en är en gammal kastrat som är sällskap till ena galten, och så är där några suggor fn 4 i avel, och så är det ett par unga suggor som ska in i aveln till nästa år. Plus några kastrater som mest går och skräpar och är sällskap till mina andra galtar. Det har blivit ett par kastrater för många pga av att jag fått ta tillbaka några från köpare som inte visat vara sig lämpliga som grisägare, plus två där ägarens allergi blev värre.

Har dom mest att kela med. Den jag har just nu som kan en del trix är min stora gris, som är korsning med bla linderödsgris hon kan studsa och sitta fint och ställa sig med frambenen på podium.

Förresten känner jag nog igen dina tror jag- är det inte agoutipojkarna från Eva?:angel:

Det var minst sagt .... ett helt gäng :D. Gud vad kul, kan du inte lägga upp lite bilder ? :)
Jajemensan är de från Eva mina fina små pojkar ;)

Det var minst sagt .... ett helt gäng :D. Gud vad kul, kan du inte lägga upp lite bilder ? :)
Jajemensan är de från Eva mina fina små pojkar ;)

Problemet är att eftersom jag avlar så kan jag inte lägga ut för mycket pga av att moderatorerna då tycker det är reklam. De enda bilder jag kan länka till ligger nämligen på egna hemsan, och det brukar vara känsligt.

Ah jag förstår :). Men du kan pm:a mig din sida va så jag kan få titta på bilderna där va ?

vad kul att hitta fler som har fastnat för dessa små liv :) själv har jag en gylta vid namn Lova hon är 7 månader nu och jag har haft henne sen hon var 9 veckor. Så många trix kan hon väll inte men hon kan pussas på komando och även uppletande. Hon brukar följa med på skogs promenader och hon älskar att vara ute och busa med sin bästis (hönan Sally) . Det tog inte lång tid innan hon lärde sig hoppa upp i soffan och nu är det favorit stället när hon är inne. Funderar på att skaffa en polare till henne men vet inte om det ska bli en kastrat eller en annan gylta. Ja det var lite om min gulle gris :)

Bilder utan att hemsideadressen står på bilden är ok även om du är uppfödare. Om du inte samtidigt skriver "se här på den här söta kullen som kommer vara redo för försäljning om 3 veckor" eller "min fina sugga som är dräktig, smågrisarna kommer vara leveransklara v.28" eller liknande. Det är oftast sånt som är problemet, inte att man lägger upp en bild.

//lizan, grisälskade moderator som har som mål att bli en crazy pig lady senare i livet... istället för crazy cat lady alltså!

Jag kan lägga ut mera bilder på mina ikväll eller imorgon förmiddag ;)

Har precis börjat koppeltränat den ena, och det går riktigt bra så snart är det dags för premiären att gå en promenad utomhus, tränar nu inne i stallet :)
Bästa jag någonsin gjort och köpt mig dessa underbara små grisar :love:

Damn!!

Det där var något av det sötaste jag sett NÅNSIN!! GE MEJ!!! VILL HA!!

(letar febrilt på eniro efter 2 söta grisar...)

/Lavinia, grisälskare

:D, ja visst är de söta. Jag kan alltid pm:a dig om vart jag köpt mina, vet att hon precis fått en kull med nya småttingar och mera är på väg :angel: :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
598
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 936
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar