någon med film på skrittande vbl?

_jeanette

Trådstartare
som rubiken lyder - någon här som vill dela med sig.. det är så att jag tycker min vbl valack går lite konstigt med vänster bakben - men vet inte inte om det är för att han har såå långa ben och som sagt är gammal travare.. han haltar inte utan går mer långsamt med bakbenet - det ser lite konstigt ut.. vet inte hur ja ska förklara..

kanske har lagt tråden fel...

Sv: någon med film på skrittande vbl?

Hittar tyvärr ingen lämplig film. Bara i trav och galopp tyvärr. Men mitt varmblod går inte sådär med bakbenet iallafall.

Såg nu att du nämnt i en annan tråd att din häst har ont i ryggen, det kan ju ha ngt med det att göra. Kolla upp det.

Kan inte du filma din då och visa?

ja jag tänkte ja skulle försöka filma men har så dålig kamera=)

ja han har ont i ryggen men får massage för det - han är stel i rygg och så har han inte muskler.. ska ringa vet igen o be han kolla ordentligt på honom.. han verkar inte lida över d - han springer jätte fint men just i skritten.. o ja är ingen expert o vet inte om hans konsitga gång bara beror på att han faktiskt har lååånga ben o går fel...

svårt att förklara... ska filma imån - försöka iaf

Varför sitter du på en häst som har ont i ryggen? Eller är det när du leder honom som han går konstigt?

Du beskriver ett stört rörelsemönster på ena bakbenet. Detta innebär att hästen av någon anledning inte kan ta ut sitt normala rörelseomfång, antingen pga av en äldre skada som begränsar rent mekaniskt eller pga smärta.

Hästen behöver utredas. Har den dessutom ont i ryggen hör det ed stor sannolikhet samman med bakbensbesvären. Kontakta vet.

Varför sitter du på en häst som har ont i ryggen? Eller är det när du leder honom som han går konstigt?

rider givetvis inte på hästen när han har ont i ryggen och samtidigt då han är för mager utan det syns ju när han går i hagen och när jag är ute o går medhonom!

Du beskriver ett stört rörelsemönster på ena bakbenet. Detta innebär att hästen av någon anledning inte kan ta ut sitt normala rörelseomfång, antingen pga av en äldre skada som begränsar rent mekaniskt eller pga smärta.

Hästen behöver utredas. Har den dessutom ont i ryggen hör det ed stor sannolikhet samman med bakbensbesvären. Kontakta vet.

hästen ska utredas, vet är kontaktad men ni vet ju hur det är att bara gå o vänta på dom, ja blir otålig. =)

han har en gammal skada då han fastande i en box dörr o detta är sannolikt efter denna skadan.
jag tror inte han har ont (är ju ingen vet men) för han stöjder lika bra på det benet som de andra o han springer jätte fint i traven o ibland tycker jainte han går konstigt..

ja ska film lite senare ikväll när ja ska ut me honom igen o han ska få kvällsmat...

Vet en sak det (kan) vara..
Min kompis hade ett vbl som gick konstigt han med ( endast i skritten )

Hon gjorde undersökning efter undersökning..
En pålagring visade sig och de va ju inte lika kul..
på ett av frambenen ( men den konstiga gången berodde inte helt 100 på pålagringen..)

Utan på att hästen varit felverkad!
alltså snett verkad..
Och tjejen ringde upp en annan hovslagare.. bad den komma och kolla ..
Dem började rätta ut hovarna och hästen började gå som han ska igen.. alltså "riktig skritt"

jag sa endast att de (kan) bero på en felverkan.. :)

Vet en sak det (kan) vara..
Min kompis hade ett vbl som gick konstigt han med ( endast i skritten )

Hon gjorde undersökning efter undersökning..
En pålagring visade sig och de va ju inte lika kul..
på ett av frambenen ( men den konstiga gången berodde inte helt 100 på pålagringen..)

Utan på att hästen varit felverkad!
alltså snett verkad..
Och tjejen ringde upp en annan hovslagare.. bad den komma och kolla ..
Dem började rätta ut hovarna och hästen började gå som han ska igen.. alltså "riktig skritt"

jag sa endast att de (kan) bero på en felverkan.. :)

okej tack så mkt för tipset. kan ju vara bra o ha i bakhuvudet!

pratat me vet igen - tyckte inte det var något att bra sig om då han bara kommer gå som promenad häst/sällskap.. han är som sagt en "slutkörd" travare och eftersom han inte verkar lida så tyckte han vi inte skulle göra ngt i nuläget.

har dock filmat men funkar inte att kolla på den på min dator då jag har fel program.

Liknande trådar

Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 969
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 865
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 563
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 574
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V