någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

Lillagoajag

Trådstartare
För nu har jag virrat mig in här för att fråga en fråga jag alltid har velat veta!

Om man ska bli fosterhem, måste man ha egna barn då?

Känns liksom delat, å ena sidan: hur vet man om man blir en bra förälder/är bra med barn om man inte har några själv? men å andra sidan, man kan ju vara bra med barn/en bra förälder och kanske inte kunna få egna barn.

Så hur ligger det till?

Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

Det finns ingen bestämd regel eller lag för hurdan familjesammansättning en fosterfamilj bör ha. Ibland anser man att just ett specifikt barn skulle må bra av att tex ha fostersyskon, men sådant varierar.

Ring din kommun och fråga hur de ser på saken!

Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

För att bli stödförälder/fosterhem behöver du inte ha egna barn. Anmäl ditt intresse! :D

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 967
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 130
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 745
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar