Någon här inne med mops?

Sv: Någon här inne med mops?

Ja din ser ut att ha bättre näsa :love: Ska jag ha en mops till kan jag köpa en av dig :D
Är det så att de svarta är lite sundare? Jag har även haft en svart och hon hade ngt längre nos och var också lite smäckrare.

Nästa punkt på programmet var veterinär Cecilia Rohdin som redogjorde för konceptet vingelmops.

Vingelsjuka hos mops innebär att mopsen blir vinglig i bakre delen av kroppen, har svårt att hålla balansen med bakkroppen, ofta vrider baktassarna under sig, vilket då medför att klorna blir skavda på ovansidan. Ofta tappar de också sin knorr. De kan också bli inkontinenta, för både urin och avföring. Uppmärksammas ska dock att de inte har ont, ofta är pigga och glada trots sjukdomen.

http://www.mopsorden.se/uppfmote.html

Är det såhär dom är :love: ??
Men denna verkar ha lite längre näsa

http://www.youtube.com/watch?v=x2RJN9a_jdM

( är det där nån genetisk sjukdom ?? )

Mopsen Locas husse är med i ett mopsforum där jag också är medlem, och jag tror att Loca föddes sådan. Det är något neurologiskt och jag tror inte det är detsamma som det man brukar kalla vingelmops. Loca verkar vara en glad prick som är nöjd med livet och lyckligt omedveten om sitt handikapp.

Har hört att bara katter kan få vingelsjukan och att mops får ryggproblem om de vinglar i bakdelen enligt en veterinär

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 369
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben