Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack. Vi får se om något prov är avvikande.Väldigt få blodprover påverkas av Covid om man inte är jättesjuk. Men meddela företagshälsovården för säkerhets skull så kan ju läkaren som tolkar proverna avgöra om något ska kontrolleras om när du är frisk
Det jag kan tänka mig är väl att sänkan är förhöjd och att antalet vita blodkroppar påverkats?I torsdags var jag på blodprov inför en vanlig hälsokontroll via jobbet. Igår (fredag) blev jag sjuk och testade idag positivt för Covid. Påverkar smittan, som väl fanns i mig redan i torsdags, resultaten på blodproven? Vilka värden kan påverkas i så fall?
Vita blodkroppar brukar inte stiga vid covid.Det jag kan tänka mig är väl att sänkan är förhöjd och att antalet vita blodkroppar påverkats?
Men värden hänger inte riktigt ihop på det sättet.
/tanten som tar MÄNGDER av prover på olika saker varje vecka.
Tror inte sänkan brukar tas vid våra kontroller.Vita blodkroppar brukar inte stiga vid covid.
Infektionsprover som sänka (SR) och snabbsänka (CRP) är inte säkert de hunnit påverkas då proverna togs innan symtom. Och vet inte om de brukar tas vid allmän hälsokontroll?
Men som sagt, bäst att din läkare får tolka som ser helheten.