Nagelbitare...?

mik

Trådstartare
Ni som har barn som biter på naglarna hur gör ni?

Min dotter som är 4år har börjat bita på naglarna och hon gör det tillsynes helt omedvetet.
Hon är en pigg och glad liten tjej, men när hon tex tittar på Tv eller vi läser saga eller hon spelar dataspel så är fingrarna/naglarna i munnen hela tiden...

Självklart säger jag till henne, men det hjälper ju bara i ca 1 minut.

Hennes pappa är också en riktig nagelbitare.

Kom gärna med tips!
 
Sv: Nagelbitare...?

Är det sånt där nagellack som smakar äkligt???
Var köper man det? Apoteket?
 
Sv: Nagelbitare...?

Stopp-o-väx finns också att pensla på, smakar apa!

Tyvärr måste jag säga att vi som är rejält inbitna (haha) nagelbitare riskerar fortsätta ändå. :crazy: Jag fick Stopp-o-väx och dylikt på naglarna när jag var liten, men bet ändå. Vande mig väl vid den äckliga smaken. Det var/är viljan som fick mig att sluta. Men; jag återgår med jämna mellanrum till nagelbitandet. Emellanåt håller jag upp och får jättefina naglar; kan låta bli att bita på ett år eller fler, men någon gång återfaller jag alltid.

Nu är ju TS dotter fortfarande väldigt liten; så kanske kan beteendet stävjas om man börjar redan nu!?
 
Sv: Nagelbitare...?

stopp-och-väx heter det visst, men japp det finns på apoteket.

Jag hade en kompis som tejpade alla sina fingrar och penslade på medlet på plåstrena eller vad det var (minns ej.)

undra om man kan doppa/pensla på vinäger, det borde smaka illa
 
Sv: Nagelbitare...?

KL

Har nu varit och inhandlat "äckel" som dottern kallar det:love:.

Nu får vi se om det funkar!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 362
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: Praefatio
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 826
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 456
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp