När ge B-vitamin?

Mjuff

Trådstartare
Ni som ger hästen extra B-vitamin vid pälsfällning... När börjar ni ge? Och hur länge håller ni på?
På tex Shy Feeder står det väl att man ska ge det under en viss period (ca 2 v?). Men de fäller ju längre än så! Ger ni då en period, och gör sedan uppehåll för att senare ge igen?
 
Jag ger inte shy feeder eller ngt sådant utan foderjäst och groddolja vid fällning och det ska jag börja med nu. Slutet av februari tycker jag är lagom inför pälssättningen. På hösten brukar jag börja i början/mitten av september. Jag räknar två, tre månader.
 
Hej! Jag ger b-vitamin när hästen börjar fälla och sen tills den är någorlunda klar me de, alltså ca 3 mån.
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
13 421
Senast: doppler
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 899
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 502
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp