sthu

Trådstartare
Under en ridtur idag fick jag plötsligt extremt ont i nacken. Jag kan inte vrida på huvudet och det gör ont när jag rör mig. Förmodligen nackspärr.

Vad kan jag göra?
Har en vetevärmare på nu, har legat en kvart på spikmatta och smort med liniment. Hjälper inte mycket.

Under en ridtur idag fick jag plötsligt extremt ont i nacken. Jag kan inte vrida på huvudet och det gör ont när jag rör mig. Förmodligen nackspärr.

Vad kan jag göra?
Har en vetevärmare på nu, har legat en kvart på spikmatta och smort med liniment. Hjälper inte mycket.
Fick något liknande för inte så länge sedan när jag tog av mig tröjan O_o
Men det gick över med hjälp av vetevärmare men det tog en stund

Sitter med nymicrad vetevärmare runt axlarna nu. Det gör satan så ont! Har tagit en Alvedon 1 g och en diklofenak 50 mg. Hoppas det hjälper

Aaaah! Det blir inte bättre. Har smort in en gång till med liniment och värmt vetevärmaren igen.
Det värker en bra bit ner i ryggen nu. Jag borde kanske inte värma mer?

Försök att röra på nacken så att du får igång lite cirkulation.

Jag försöker röra mig så mycket som möjligt men satan vad ont det gör! Sitta är det enda som inte gör såå ont..
Inte kunnat sova pga smärtan :(

Hur sjutton ska jag kunna jobba imorgon? :nailbiting:

Nu är det väl sent men en Ipren och två alvedon har jag fått somrekommendation av akuten. Det ska vara effektivt. Kram.

Nu är det väl sent men en Ipren och två alvedon har jag fått somrekommendation av akuten. Det ska vara effektivt. Kram.

Har tagit Alvedon 1 g, naproxen 250 mg, 2x diklofenak 50 mg. Hjälpte inte :(

Kanske är läge att överväga om det verkligen är nackspärr? Och prata med vårdkunnig, tex 1177.

Jag får nog göra det. Nacken känns helt okej nu men länge ner i bröstryggen.. Huu!

Har tagit Alvedon 1 g, naproxen 250 mg, 2x diklofenak 50 mg. Hjälpte inte :(

Jag får nog göra det. Nacken känns helt okej nu men länge ner i bröstryggen.. Huu!
DU måste ju söka sjukvården.

Jag vet ingenting och har ngenting att göra med den blandningen du talar om. Låter giftigt.

Den rekommendation jag fick var en Ipren och två alvedon men naturligtvis finns det begränsningar i medicinväg och vassare medicin är sjukvården är ansvarig för.

Ringde 1177 och de sa ta en Alvedon :meh: Jo tack det har jag provat. Fick ingen mer hjälp där.
Är det inte bättre imorgon får jag väl boka en tid.
Har nog blivit lite bättre tror jag, det gör fortfarande vansinnigt ont men nu kan jag röra mig hyfsat.

Nä, det var en helt vanlig ridtur. Till och med lugnare än vanligt pga brunstig häst. Det bara högg till helt plötsligt, tror i och för sig att vi travade då.

Ja kanske.. Vad gör man åt det tro?

Gå till någon som kan knäcka loss låsningen som gör att nerven sitter i kläm, kanske. Vet faktiskt inte. Hos mig gick det över av sig självt efter någon h, men då hade jag "lyft-vridit" en tung vattenhink så det knakat till. Sen efter några h så lyckades jag genom att "stretcha" och rotera axlarna knäcka tillbaka det själv, lyckligtvis. Detta var nog antagligen en mindre/enklare låsning än din dock.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 737
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3