Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick något liknande för inte så länge sedan när jag tog av mig tröjanUnder en ridtur idag fick jag plötsligt extremt ont i nacken. Jag kan inte vrida på huvudet och det gör ont när jag rör mig. Förmodligen nackspärr.
Vad kan jag göra?
Har en vetevärmare på nu, har legat en kvart på spikmatta och smort med liniment. Hjälper inte mycket.
Aaaah! Det blir inte bättre. Har smort in en gång till med liniment och värmt vetevärmaren igen.
Det värker en bra bit ner i ryggen nu. Jag borde kanske inte värma mer?
Är det nackspärr ska en bra kiro kunna lösa det på ett besök.
Tror inte nån har öppet nu...
Dessutom har jag varken tid eller råd förrän slutet på veckan..
Jag håller på att bli tokig, det blir bara värre och värre!
Försök att röra på nacken så att du får igång lite cirkulation.Tror inte nån har öppet nu...
Dessutom har jag varken tid eller råd förrän slutet på veckan..
Jag håller på att bli tokig, det blir bara värre och värre!
Försök att röra på nacken så att du får igång lite cirkulation.
Nu är det väl sent men en Ipren och två alvedon har jag fått somrekommendation av akuten. Det ska vara effektivt. Kram.
Kanske är läge att överväga om det verkligen är nackspärr? Och prata med vårdkunnig, tex 1177.
DU måste ju söka sjukvården.Har tagit Alvedon 1 g, naproxen 250 mg, 2x diklofenak 50 mg. Hjälpte inte
Jag får nog göra det. Nacken känns helt okej nu men länge ner i bröstryggen.. Huu!
Nä, det var en helt vanlig ridtur. Till och med lugnare än vanligt pga brunstig häst. Det bara högg till helt plötsligt, tror i och för sig att vi travade då.
Nerv i kläm? Kan ge hemska smärtor och stelhet.
Ja kanske.. Vad gör man åt det tro?