F
flashlight
Sv: Nacktråd!
Ja precis vad jag hört av travtränare.
Och precis som du skriver är även framgångsrika dressryttare noga med sina hästar därför undrade jag om det var SÅNA Lusidor "klämt på". Jag tvivlar på det, bland vanliga "grå massan" är det väl si och så i de flesta grenar, det finns alla varianter av hur man tar hand om sina hästar. Men man kan inte döma ut alla ryttare i en viss gren för det.
Uppkäk används främst vid lopp. Startklara travare behöver inte tränas så intensivt utan varannan dag räcker bra. Det kan ju vara därför de inte är spända i musklerna då musklerna får tid att vila. Sedan är framgångsrika travtränare väldigt noga med sina hästar med massage osv. men det är ju säkert framgångsrika dressyrryttare också.
En välkörd travare har bra ryggmuskler. Det är bärkraften med bakbenen som inte är speciellt utvecklad utan det är full kuling framåt som gäller!
Ja precis vad jag hört av travtränare.
Och precis som du skriver är även framgångsrika dressryttare noga med sina hästar därför undrade jag om det var SÅNA Lusidor "klämt på". Jag tvivlar på det, bland vanliga "grå massan" är det väl si och så i de flesta grenar, det finns alla varianter av hur man tar hand om sina hästar. Men man kan inte döma ut alla ryttare i en viss gren för det.