Nackproblem

Mirre

Trådstartare
Nu kommer ju ingen kunna säga vad det beror på såklart, det är ju en omöjlighet och veta över nätet. Men någon kanske känner igen det eller har någon spekulation i alla fall. Om inte annat får jag gnälla lite ;)

Har haft problem med nacken till och från ett tag nu.
Det börjar alltid med att värka lite då och då, kännas stelt osv.
Sedan värker det mer och ger huvudvärk. Huvudvärken ger i sin tur en sanslös trötthet när den är som värst. Enda som hjälper då är alvedon och sova,nacken är lika men det hjälper mot huvudvärken.

Har lyckas somna på en busshållplats en gång, stod upp först men nickade till då med ( jädrigt creepy känsla måste jag säga, hoppas ingen såg mig :o ) Satte mig på bänken och vaknande när bussen kom :o

Har varit hos massör och det hjälper ett tag.
Blir till att kontakta honom igen, har någon låsning eller vad det är mellan skulderbladen. Antar att det kan ha något samband med nacken, massören har inte lyckats få bort det helt.
 
Sv: Nackproblem

Jag har börjat få otroligt mycket problem med nacken och planen här är i alla fall att först köpa nya kuddar och sedan när ekonomin tillåter en ny säng. Ska även försöka att börja sitta bättre när jag läser/skriver på datorn etc för att slippa sitta med böjd nacke etc. Kanske något som kan funka för dig?
 
Sv: Nackproblem

Kanske prova någon annan typ av behandlare? Kanske en naprapat eller en sjukgymnast till exempel? Jag har haft axelproblem som egentligen visade sig som ont i armen och domningar i fingrarna. Även värk mellan skulderbladen samt i nacke på senare tid. Också sned i ena sidans höft som sekundärproblem. Efter två behandlingar hos naprapaten, och sedan fortsatta övningar två ggr/vecka hemma, har jag blivit helt bra :) ! Jag började behandlas i oktober.
 
Sv: Nackproblem

Spänningsvärk?
Jag använder alvedon i kombination med voltaren gel/liniment (i kombination med massage) och muskelavslappnande (paraflex).
Har en tempurkudde som ska avlasta nacken också, samt BoT- nackkrage.
Jag får inte gå till naprapat eller kiropraktor...så utöver detta är det sjukgymnastik/träning för att stärka muskler och sådant runt om.

Har du någon känd skada? Eller råkat ut för något ryckigt som kan ha gett någon form av whiplash?
 
Sv: Nackproblem

Köpa nya kuddar ska vi också göra bara vi får råd, sängen skulle vi också vilja byta ut men det får bli senare.
Jag försöker och tänka på att sitta rak vid datorn, böjd nacke behöver jag inte ha men däremot sjunker man ju lätt ihop.

bettysmatte: Ja det kanske vore en ide.
Sist jag var hos massören var jag verkligen sned, högra axeln var synligt högre än den vänstra. Det är borta nu dock, men han fick hålla på ett tag för att få det och släppa.

whwycd: Det är möjligt, det har varit (och är) väldigt mycket kaos runt ett syskon till mig. Så helt bra har man väl inte mått sista tiden.
Njae den enda kända skadan är ett skadat knä.

Men flög av en häst en gång och slog mig både här och där.
Hästen stegrade sig, jag gled bakåt och sedan vaknade jag på ridbanan med bruten arm. Vad som hände däremellan minns jag inte, det är bara svart. Men tydligen så ska hästen ha kastat sig eller något sådant så jag flög av, vaknade i alla fall på ett helt annat ställe än vi stod på från början. Armen var av ganska precis under axeln, låg med armen ovanför huvudet sas (inte skönt att ta ner den sedan nej)

Armbågen på samma arm var domnad ett tag efteråt, den där skumma knölen man har där fick sig en smäll. Slog i höger höft också, så måste ha landat på sidan antar jag. Men om det påverkade nacken på något vis vet jag inte.
Men det är väl det "största" jag gjort sas. Och det är ju många år sedan nu.

Men var på körlektion igår som innefattade backning. Att sitta och vrida på huvudet för och se bakåt var inte bra för min nacke kände jag. Men värken sitter i nacken, ut i axlarna, huvudet och ner i ryggen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 196
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Någon som kan bolla lite? Borde man kolla upp det eller kan det vara så enkelt som spänningshuvudvärk? Migrän? Börjar alltid med värk i...
Svar
13
· Visningar
954
Senast: mandalaki
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har sen.. vi kan säga runt årssikftet haft huvudvärk, i varierande styrka. Först var jag till läkare som tyckte lindrig...
Svar
13
· Visningar
2 992
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp