nackdelar och fördelar med blandras?

Sv: nackdelar och fördelar med blandras?

Jag träffar sällan folk med blandraser som har koll på vad det är bakåt i leden.

För min del är det inte på något sätt marknadsföring, det handlar om att jag vet vad min hund är för jycke. Jaktblandraserna har ett helt annat syfte än kreti och pleti blandisarna som säljs på Bl*cket, i mitt tycke iaf.
Jag har aldrig sysslat med blandrasuppfödning och när vi misstänkte dräktighet på just denna tik (hur det skulle ha gått till är i så fall en gåta, nu var det ju inte så) så var jag snabbt hos vet. och kollade. Skulle hon mot förmodan varit dräktig hade jag tagit bort valparna, utan tvekan.
Trots allt så har jag läst en del genetik, så jag har lite koll...

//E

Sv: nackdelar och fördelar med blandras?

Jag tycker att du har så himla tråkig ton!!!

Tycker även att det är fel att säga att det oftast är fel med omplacering. Vore bättre att uppmana till att man skall vara nogrann i sitt val och veta vad man letar efter.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 982
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips...
2
Svar
23
· Visningar
4 318
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 715
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar