Näääe, bara så typiskt mig...

martha

Trådstartare
Igår så kom tdl vet och vi skulle göra iordning tänderna på hästarna OCH kastrera lille "Röde" visst....då har han bara EN sten :crazy:
Enl vet så är det tydligen inte så vanligt på katter som på häst o hund...så nu får det bli bukop på måndag istället.....

Nån som varit med om detta??

Sv: Näääe, bara så typiskt mig...

Det är vanligare än man tror faktiskt. Vi hade en katt på katthemmet som inte hade några stenar alls. Han var runt 4 år, och de hade helt enkelt fastnat. Trodde han var kastrerad först, men icke. Men den operationen är så rutin för veterinären nu för tiden så det går jättefort.

vi försökte palpera fram den andra stenen , men "hittade" den ingenstans....

Jag har samma problem med min lillkatt som är sex månader, den sten som kommit är enligt mitt tycke ENORM men min "häst veterinär" tyckte jag skulle vänta till han blir ett år innan jag opererar.
Fast jag vet inte, vill ju kunna ha honom ute utan uppsikt nu till våren...

Jag vet en skitsnygg britthane (såklart) vars ena sten inte var nere ens när han var 13 månader.

min är ju född 13:e maj....och jag vill gärna inte vänta tills han börjar skrika o skvätta...

Fast det kan dröja om han inte är färdig. Men det är ju bra att det går att fixa på annat vis. Den jag berättade om ville ägaren ha i avel, men vad jag vet så lycka shan aldrig så han kan vara steril.

det är ju klart...vill man ha dom i avel så.....men "röde" skall inte in i den branchen :rofl:

Nä, jag vet iofs inte om den andra borde dit heller, men det är ju inte upp till mig att avgöra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 286
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig... 2
Svar
21
· Visningar
3 457
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 436
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka