Nä... nu har det väl gått för långt

Sv: Nä... nu har det väl gått för långt

men vad är det för svenska som skrivs? "öronhängen"
är väl inte rätt uttryckt? "örhänge" är korrekt svenska.. iallafall enligt min svenska ordbok och jag har då aldrig hört någon någonsin säga öronhängen utan att bli uttittade och insett att dom sagt fel..

och att sätta örhängen på djur? ja man märker ju kor och grisar i öronen?
men enbart för bling, nejtack..

:eek: Kolla här: http://www.expressen.se/husdjur/1.1135235/hundar-med-oronhangen Kanske har ni redan sett det här, men för mig var det nytt... f-n vad folk är idiotiska.

haha så fruktansvärt, men jag blir inte förvånad för fem öre! Jag tycker att gränsen gick redan när dom började tillverka riktiga kläder till hundarna, visserligen bra för frusna hundar, men det börjar gå lite smått till överdrift när det kommer småhundar med kjol!:eek:

nämen snälla... :crazy: ska folk aldrig ge sig?

Ngn måste ju kommit på att en del hundägare går att tjäna fina pengar på. Min hund kommer ALDRIG få bära öronhänge. SJUKT!

haha paris hilton lär ju inte vara sen med att pierca sina hundar:D Om hon ens har kvar dom!:P

:eek: Men herregud. Otroligt vad folk gör med sina djur bara för att vara trendiga

KL

Kan ju vara så också att människorna ser sina hundar som accesoarer (stavning) inte som hundar eller ser dom som barnet dom aldrig fick. Vissa förmänskligar ju sina hundar otroligt.

men herregud:cool: tycker de är hemskt nog med alla kläder som folk stoppar sina hundar i...måste man förmänskliga ALLT. Låt hunden vara hund...gör hål i dina egna öron, använd kläderna själv.

KL

Kan ju vara så också att människorna ser sina hundar som accesoarer (stavning) inte som hundar eller ser dom som barnet dom aldrig fick. Vissa förmänskligar ju sina hundar otroligt.

Jo det stämmer ju. Och sen blir dom förvånade när deras hundar blir aggressiva :crazy:

Lite sjukt är det allt fast skillnaden mellan ett örhänge på en hund och en gulmärkningslapp i örat på en ko är väl inte så stor igentligen?

Gapar av häpnad:eek:.. Hur kan folk göra så här mot sina djur????? Så fruktansvärt!!!

Blir så ledsen att inte djuren kan få vara fina så som de är!!! Så tragiskt!

Men:eek::eek::eek:

Fy ser inom mig när hundarna busar och biter tag i varandra, kan tänka mig vilken smärta om en hund då hade örhänge som den andre bet sig fast i:crazy::eek: Kor leker ju som tur är lite annorlunda:p

*KL*
Jag börjar bli riktigt förbannad på den här "förmänskliga-hundar" grejen! Jag har ingenting emot om man har täcke på korthåriga hundar som fryser på vintern... Men kläder för att det är "sött" har jag mina åsikter om... Men det här!! Vad fan blir nästa grej, tar det lixom aldrig slut???? Näe ska hundar bara få vara hundar igen???

Jag har sett mycket dumt i mina dar, men det här gör mig alldeles mållös... Herregud!! Vad TÄNKER folk med?!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Pilot
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 565
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2