Myten om S

P

pralin

Är det sant att hundar (och katter med för den delen) hör sitt namn bättre om man har ett S-ljud med i det (ex. De hör Disa bättre än Dina)? Eller är det bara en myt?

Sv: Myten om S

Har hört att de lättare lyssnar på och lär sig namn på T.
Vet inte.

Mina djur har då inga s-ljud i sina namn (om man inte räknar Chilla då) och både katterna och hundarna vet vad dom heter och kommer då man ropar.
Jag tror det är en myt.

Det jag har hört är att djur lär sig sitt namn lättare om det är ganska kort och slutar med en vokal.

Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 723
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat