Myggmedel!

pepp

Trådstartare
Finns det nåt vettigt myggmedel för hund? Ska en sväng på stan imorgon och har apoteket samt en liten hundproduktsaffär i min närhet..
Tänker så herr pudel inte blir helt uppäten på midsommar O_o

Centaura kan användas även till hund.
Scalibor halsband ska ha avstötande effekt även mot flugor och mygg.

Såg reklam för något medel som har samma verksamma ämne som Centaura, typ i Hundsport eller brukshunden för inte alls så länge sedan. Minns dock inte namnet.

Centaura kan användas även till hund.
Scalibor halsband ska ha avstötande effekt även mot flugor och mygg.

Såg reklam för något medel som har samma verksamma ämne som Centaura, typ i Hundsport eller brukshunden för inte alls så länge sedan. Minns dock inte namnet.

Kollade på centaura nu.. stod att den EJ skulle användas på annat djur än häst.
Har du testat på dina hundar? :)

Jag har centura till min hund, köpte min flaska för ett par år sedan så det kan ju ha ändrats sen dess? Men jag har inte sett några problem på min hund iaf :)

Du har inte granngården i närheten? Dom brukar ha bra myggmedel för hund. Jag använder petwise fästingspray mot alla bitande insekter, Sjukt bra men blir svårare och svårare att få tag på, förut fanns de på granngården här men nu tror jag att det mest är beställa från nätet som gäller. Finns iaf på fastinghalsband.se men då kommer de ju inte till midsommar tyvärr

petwise-fastingspray-350ml.jpg

Det är godkänt för hund i andra länder så som Norge :)
Finns jättemånga produkter i andra länder för hund som innehåller samma ämne, så jag skulle inte vara rädd att använda det om det behövdes.
Kan dock inte uttala mig om hur bra det är :)

Jag stod och höll i den på apoteket häromdagen och har för mig att det stod till hund på den. Ett par vänner till mig tycker att den funkar bra!

Det är godkänt för hund i andra länder så som Norge :)
Finns jättemånga produkter i andra länder för hund som innehåller samma ämne, så jag skulle inte vara rädd att använda det om det behövdes.
Kan dock inte uttala mig om hur bra det är :)
Åh, så bra! Läste också att det ligger en ansökan för hund hos läkemedelsverket.. Så det känns ändå okej.. :up:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 887
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 133
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar