MyDog 2018

Meen! Jag missade alltså er båda! :( @Sleepan @Killaloe
Var ju vid tollarringen både torsdag och fredag, såg iaf öppenklass tik båda dagarna :)
Men galet att jag missade dig för det var när öppenklass tik gick som jag var där?! Jag tänker att du väl har typ rosa hår ich borde synas då :o (till skillnad från anonyma jag liksom som både är kort och alldaglig :D)

Men galet att jag missade dig för det var när öppenklass tik gick som jag var där?! Jag tänker att du väl har typ rosa hår ich borde synas då :o (till skillnad från anonyma jag liksom som både är kort och alldaglig :D)
Haha ja, håret borde synas iaf :p På fredagen stod jag vid den sidan av ringen som var mot utgångarna, hann precis tillbaka till när kompisen var inne i ringen. Annars var jag ju mest vid vår ring :)

Det är en eurasier som fått kennelhosta. Vi träffade inte honom alls eftersom han inte ställdes ut men vi kan ju ändå ha blivit smittade. Så trist, såg fram emot rallyträning imorgon...

Det är en eurasier som fått kennelhosta. Vi träffade inte honom alls eftersom han inte ställdes ut men vi kan ju ändå ha blivit smittade. Så trist, såg fram emot rallyträning imorgon...
Det verkar vara rätt många alltså som blivit smittade :( Så himla tråkigt! Kan inte komma ihåg att det varit riktigt så illa tidigare år? :(

Tråkigt med kennelhosta, men får man inte nästan räkna med att några kommer åka på det på en stor inomhusutställning? :o

Herregud så kassa ni är!
Jag startade tråden så folk skulle kunna samanstråla och så verkar de flesta av er ändå ha missat varandra fast ni tom hängt vid samma raser:meh:

Buke får ha egen monter nästa år. Med en stor saftblandare på en stolpe så ni hittar dit.
Finns det bara lite hundgodis så ska iaf @Wingates hitta dit :p

Herregud så kassa ni är!
Jag startade tråden så folk skulle kunna samanstråla och så verkar de flesta av er ändå ha missat varandra fast ni tom hängt vid samma raser:meh:

Buke får ha egen monter nästa år. Med en stor saftblandare på en stolpe så ni hittar dit.
Finns det bara lite hundgodis så ska iaf @Wingates hitta dit :p
Jag lyckades faktiskt träffa @linnsan - på ett ställe UTAN hundgodis.:mad:

Sen kom det iofs förbi 2 kvinnor o gav oss hundgodis ändå :confused::angel::D

Hur länge dröjer det innan man vet om de blivit smittade?
Om jag kommer ihåg rätt så var inkubationstiden 1-6 dagar. Sva tyckte att man skulle undvika andra hundar i 10 dagar och har de inte fått symptom då så ska de ha klarat sig! Kolla på sva, jag kommer inte ihåg inkubationstiden exakt! :)

Om jag kommer ihåg rätt så var inkubationstiden 1-6 dagar. Sva tyckte att man skulle undvika andra hundar i 10 dagar och har de inte fått symptom då så ska de ha klarat sig! Kolla på sva, jag kommer inte ihåg inkubationstiden exakt! :)
Okej! Tänkte bara om din kan vara smittad så kan ju mina oxå vara det.. men vi var ändå på rallykurs igår. Fast tränarens hundar var på mydog och de är ju oxå med på kursen så vi lär ju inte ha gjort någon större skada. :nailbiting:

Men ja, det blir alltid några som blir smittade efter varje inomhusutställning. Skittråkigt! Men svårt att komma ifrån skulle jag tro..

Okej! Tänkte bara om din kan vara smittad så kan ju mina oxå vara det.. men vi var ändå på rallykurs igår. Fast tränarens hundar var på mydog och de är ju oxå med på kursen så vi lär ju inte ha gjort någon större skada. :nailbiting:

Men ja, det blir alltid några som blir smittade efter varje inomhusutställning. Skittråkigt! Men svårt att komma ifrån skulle jag tro..
Ja precis! Jag hoppas att vi klarat oss. Han stod bara i montern den där hunden och jag träffade honom aldrig, men han hade ju träffat några av de som ställdes ut!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 222
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka