MyDog 2018

Ställer torsdag och fredag, kommer även stå i boxermontern någon/några dagar, så blir nog där en hel del.

Tänkte också att det var i Februari först. :angel:
+ @linnsan Ni är dåliga utställningsmänniskor :p Tom jag som inte ställt där sen 94 , ( och domare var Marlo ?? som bannade dobbis utställar eliten genom att högt tala om att det var minsann en skam för rasen och av dom att den enda bruksmeriterade hunden var en 19 mån gamal tik :up: )vet att den går i jan.

Jag ska dit på torsdagen iaf, troligtvis utan hund (beroende på hur det går att lösa med hundvakt osv). Kanske även någon mer dag (får passa på att nyttja mina sista dagar som medlem i SHU och gratis inträde liksom :angel: :D).

Kommer iaf varken ställa ut Svansson eller stå i någon rasmonter, men däremot spendera för mycket tid och pengar på alla lotter som rasklubben säljer :angel:

Ja jag var ändå osäker på om jag ville springa runt i en ring och vara helt lost på vad jag gör :angel:
Komma dit och kolla är jag dock sugen på oavsett.

Öh....du skulle sett oss och Criga förra året :laugh:
Sambon hade inte ställt en hund på 10 år och var dönervös. Criga uppväxt under en sten. Noll träning och noll koll på båda :up:
Men domaren tog inte det så allvarligt. Krävdes ingen uppställning eller så. På yngre hundar har de tydligen inte så höga krav. Gripa har absolut lydnad och miljöträning nog för att ställas om du hade velat och hunnit:)

+ @linnsan Ni är dåliga utställningsmänniskor :p Tom jag som inte ställt där sen 94 , ( och domare var Marlo ?? som bannade dobbis utställar eliten genom att högt tala om att det var minsann en skam för rasen och av dom att den enda bruksmeriterade hunden var en 19 mån gamal tik :up: )vet att den går i jan.

Jag har aldrig ställt ut en hund, förutom på valputställning, tre gånger. :laugh:

Varit på två officiella med min löwchen och då hjälpte uppfödaren till. Erkänner att jag har noll koll :laugh:

Öh....du skulle sett oss och Criga förra året :laugh:
Sambon hade inte ställt en hund på 10 år och var dönervös. Criga uppväxt under en sten. Noll träning och noll koll på båda :up:
Men domaren tog inte det så allvarligt. Krävdes ingen uppställning eller så. På yngre hundar har de tydligen inte så höga krav. Gripa har absolut lydnad och miljöträning nog för att ställas om du hade velat och hunnit:)

Haha ja det kanske hade gått ändå. Jag tror jag hade gjort bort mig mer än hunden :D

Om jag köper biljett till mig och en hund. Är det då okej om man går ut och byter hund om man har med sig två? Eller hur funkar det?

Om jag köper biljett till mig och en hund. Är det då okej om man går ut och byter hund om man har med sig två? Eller hur funkar det?
Det måste ju funka, vaccinationsintyg med bara.. De kollar ju inte att jag har rätt hund med som ska ställa, borde ju absolut inte spela någon roll för inpassering!

Vi ska dit Fredag och Lördag som det ser ut nu. Stå i monter och lite uppvisning så ena hunden hänger med, andra får vara hemma.

Kommer på söndagen :) Funderar på att ta med fröken fluff så hennes uppfödare kan trimma lite :angel: Hon ställs inte men alltid bra att utnyttja att alla samlas!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka