Sv: Mycket är på gång just nu..
Hehe, känner igen det där med att allt händer på en gång och man bara har lust att stanna tiden så att man kan få andas ut en liten stund...
Har också tusen saker som ska göras, och ytterligare tusen som redan borde vara gjorda för länge sedan. Bygga färdigt huset är ett av dem... Skulle varit klart för över 1 år sedan - jo tjena
Har inte ens isolerat färdigt övervåningen, och snickarn kommer i nästa vecka och sätter in trappan... Gissa vem som får en saftig elräkning de kommande månaderna? Sedan var det ju det därmed rörmokarna som aldrig dyker upp... Och sedan måste vi rensa ogräs i den nysådda gräsmattan innan det tar över helt... Och fixa gårdsplan... Fälla lite träd... Fixa lite stängsel... Göra grunden till garaget... Bygga garaget... Nämnde jag att det kommer folk och ska sova över hos oss i den här röran? Måste städa... Och baka lite...
Sedan var det ju stallet som jag ska totalrenovera på semestern - som var över för en vecka sen... Jag hann fixa foderrummet, och bära ut ALLT från sadelkammaren för att gjuta golvet där... Så nu står ALLT i stallgången, så där kan jag inte högtryckstvätta. Var nere idag på min lediga dag och skulle ta tag i sadelkammaren. Lätt som en plätt tänkte jag. Skulle precis blanda lite betong när strömmen gick. En Eon-kille kommer förbi och säger "Vi bryter strömmen här en stund om det går bra"... Ja, den är ju redan bruten så vad har jag för val? Nä, det får ni inte? Och måla skulle jag också göra, men kändes onödigt innan jag gjuter golvet... Så jag tvättade en dörr istället som ska målas... Färdig sadelkammare vs. nytvättad dörr? Ungefär samma sak...
Så jag gick hem och tvättade utrustning! För den ska ju vara ren och fin i den nya fina nymålade perfekta sadelkammaren som ska stå färdig i helgen, så att jag kan tvätta mitt stall och förbereda boxarna för vintersässongen (visst ja, måste stolpa vinterhage av storlek typ enorm) Tvättade mina fårskinnsgrejer i mitt nya dyra fårskinnstvättmedel för att se hur all päls bara trillar av grejerna... Bara att slänga
Slängde in schabraken i tvättmaskinen, grimmorna i en spann med vatten och såpa och gick och la mig i soffan, ägnade mig åt lite självömkan och käkade drömyoughurt och tittade på nya avsnittet av Prison Break... Äntligen några med större problem än mig
... Men de är ju inte på riktigt...
Men men, det där är helt enkelt bara en vanlig vardag... Som hästtjej är man ju drillad att bara bita ihop och aldrig ge upp, så det är bara att kämpa på. För när man väl nått sina mål finns det ingen bättre känsla än att veta att det var man själv som nådde hit, ens egna prestationer... Jag blir iallafall lite stolt varje gång jag kliver in i stallet med tanke på hur där såg ut för två år sedan när jag tog över det, och väldigt stolt varje gång jag kör in på uppfarten till mitt hus... "Titta, det där har jag byggt
"
Så kämpa på Sidekick, det kommer kännas så mycket bättre när du är klar (om man nu nånsin blir det
)
Sen var det ju den där oron över att pengarna aldrig räcker till, att unghästen ska bli halt så mycket som han rejsar i hagen över stock och sten, att jag kommer bli utskrattad på vår första tävling efterssom jag är en hoppnörd som bytt till western och inte kan nånting, att huset ska brinna upp efterssom jag återigen glömt köpa brandsläckare och att bilen inte ska gå igenom besiktningen... Men man ska ju se allt från den ljusa sidan - Jag har en jävligt ren sadelkammardörr!
//En något självömkande-glaset är halvtomt-Western Wannabe