MVC, vart skulle ni gå?

jerseyko

Trådstartare
Jag velar så vart jag ska ringa.

Till samma MVC som jag gick med Rasmus, och samma barnmorska som jag verkligen gillar.
Hon har ju redan varit med mig en gång, hon mäter, känner och klämmer säkert exakt likadand nu som då. De känns tryggt.
Hon vet om mina problem vid förra graviditeten, dessutom är hon uppvuxen på en hästgård :angel:

Problemet är att den mottagningen ligger inne i Uppsala, orkar man åka dit? Det är ju ändå 5 mil enkel resa.

Sen har vi MVC ca 1½ mil härifrån jag bor, jag har inte direkt förtroende för det sjukhuset men alla vänner som gått där är jättenöjda.

På min gamla MVC får ju jag längre att åka, men pappan kan lättare vara med då på kontrollerna, nu jobbar han ju i sthlm så han kommer inte kunna vara med så mkt men man kan ju boka tider så de passar när han åker till/från jobbet.

Väljer jag mvc här hemma tar de typ 15-20 min med bilen dit. Men då kommer pappan inte alls kunna vara med för de ligger åt fel håll. Först åka halvvägs till Gävle och sen ner till Sthlm funkar inte.

UL görs i Uppsala så de spelar ingen roll.

De lutar åt att jag ringer min förra BM, skulle ni oxå göra det?

Sv: MVC, vart skulle ni gå?

jag skulle tagit den du gått på. för hur ofte igentligen åker man dit?
det är ju först de sista månaderna man går mer ofta. Du har ju dessutom bil, hade nog varit jobbigare kommunalt=)

om det mot förmodan inte skulle funka, så är det väl bara byta till mvc "vid dig"?

Jag lyckades få samma bm denna gång.och även denna gång går hon på mammaledighet mitt i allt, så jag får byta bm. men mig gör de inget. för hon e inge trevlig alls! Hoppas jag får samma snälla vikarie som sist=)

WIHOOO!!!! Vet du hur mycket jag har längtat efter att du ska bli gravid igen?! :bump::banana:

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!! :bow:

Och som svaret på din fråga så skulle jag åkt till den dui gick till när du var gravid med Rasmus!

Jag skulle ringt din förra!

Stort grattis till graviditeten! Jag hade helt klart förväntat mig en ny tråd om att du var gravid igen, men det dök ju inte upp någon! Så nu får jag gratulera här! Vad roligt för er =)

//julia

Jag skulle ha gått till min förra helt klart. Och jätteGRATTIS till blivande lillasyskon :bump::bump::bump:

Tack för alla gratulationer :D

Det är väl lite tidigt att gå ut med det (är i v.6) men känner att går det snett, känns de skönt att alla vet varför man inte mår så bra.

Sen är jag ju så jävla lycklig :love:

Blir min förra BM, ska dubbelkolla nu bara att hon jobbar kvar på den mvc. Kommer väl få träffa ganska många olika i sommar när de är semester, men if är det ju 2a barnet då går man ju inte lika ofta.

Mår bra hitills, är lite orolig för att spy = jag får inte komma innanför ytterdörren ens på jobbet. Där jag varit i 3 veckor :angel:
Ryggen känns okey än så länge, fick lite ont av att bära på Rasmus i stallet idag men de hade jag nog fått ändå. Min kompis var över idag och lämnade tillbaka de mammakläder hon lånade av mig, på lördag får jag foglossningsbältet.
Börjar bli lite trött men försöker äta ofta för att hålla uppe sockret. Är kissnödig hela tiden, de var jag inte med Rasmus vad jag minns.

Nyss har jag och maken suttit och kollat på alla snygga mammakläder som finns hos bla 4mom.se förra graviditeten kände jag mig ju skitsnygg fast jag bodde i mjukisar, den här gången tänker jag klä mig lika snyggt som jag känner mig.

Räknar jag ut BF på samma sätt som när jag väntade Rasmus så hamnar vi på 4 januari. Räknar jag på i snitt hur lång min mens är (väldigt oregelbunden) hamnar vi på 12 januari. Jag ser fram emot att bli framflyttad vid UL för jag har beställt en bebis 2010!!

Utan tvekan gamla MVC.

Då jag väntade Jesper så gick jag på MVC i en annan kommun för att jag helt enkelt inte gillade henne i våran kommun som jag hade då jag väntade Emil och det finns bara en enda BM i den kommunen. Så ist för att ha 10 minuters gångväg till MVC så tog jag en med 5 mil till ist. Så glad för det idag, jättenöjd med den BM jag hade där. Och det är även henne jag kommer att få ha nu om/när vi skaffar fler barn då vi nyligen flyttat och bor i den kommunen nu.

Jag tycker inte att 5 mil är speciellt långt alls, men så är jag ju uppväxt & bosatt i norrland osså. ;)

GRATTIS, jag är en av alla som väntat på att Rasmus ska få ett syskon nån gång. :D

Det tar ju faktiskt bara 15 minuter längre tid att åka dit nu mot vad de gjorde att åka dit från förra huset när jag väntade Rasmus.

Imorgon hoppas jag att jag får mitt schema så jag kan boka en tid för inskrivning! Har minst 1 dag ledigt i veckan så då kan jag åka dit, men jag måste nog ta med Rasmus varje gång. Eller får jag lämna honom hos dagmamma ändå?

hon jobbar på en cateringfirma om jag inte misstar mig helt=)

mat och spyor är ingen bra kombination=)

Vill mest slänga in ett jättegrattis !! :bump:

Åååå jag vill oooocksåååå....

Åh!! GRATTIS PMM!!! :banana:
Vad roligt att läsa! :love: :laugh:

Så som svar på frågan, jag hade valt samma som tidigare. :)

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 543
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar