Mustang / Krafft

C

Coffeaclub

Har det senaste året fodrat, med Kraffts produkter och är rätt nöjd med dessa. Nu har en butik nära mig börjat sälja Mustang foder. Jag har hört att många är väldigt nöjda med detta. Vad har ni för erfarenheter och hur mycket kostar de olika Mustangprodukterna? (Har försökt nå dem på telefon utan svar) :bump:

Sv: Mustang / Krafft

Jag fodrade med mustangs havrefria müsli i vintras och var supernöjd med den! Hästarna älskade den (hmmm de älskar all mat men iallfall...), den luktade gott tyckte t.o.m jag och hästarna fick jätteglansig och fin päls. Min hovslagare var återförsäljare, jag betalade 150kr för 20 kg, men till min stora besvikelse slutade han med mustang i mars. Närmaste återförsäljare blev då typ 15 mil härifrån... Så då övergick jag till Kraffts müsli och blev besviken! Både dyrare och sämre enligt mig. I år ska jag prova Hippo istället (Svenska Foder).

Sv: Mustang / Krafft

Jag ger Mustang Müsli havrefri nu och jag är nöjd. Han tycker om det.

Jag betalar ca 144 kr för 20 eller om det var 25 kg.

Jag har även provat Hippon som ovanstående ska göra, men min förra häst åt inte den. Då hade jag pellets formen. Bytte då till Fibergi och det fungerade på honom.

Fibergin innehåller 40 % havre så det kan jag inte ha på min nya. Men jag är nöjd med Mustang Müsli.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Kristall10
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar