Muspekaren helt fel - bara på Buke

Lovisaleonora

Trådstartare
Ett par dagar har jag haft problem.

Jag ställer mig och pekar på en tråd, men kommer då in på en helt annan (ovanliggande) tråd. Nu när jag vet om problemet har jag lyckats kringgå det genom att ställa mig, se vilken rubrik som markeras (oftast två trådar upp) och sedan försöka lista ut var jag ska stå för att komma in på aktuell tråd.

Går jag direkt över på annat forum, är detta inget problem. Går jag tillbaka till Buke, får jag upp samma elände.

Vissa gånger fungerar det som det ska, andra inte. Surfar Safari (Mac).

Jag har svårt att tro att detta är kopplat direkt till Bukefalos utan troligen är något annorlunda på din dator jämfört med min och andras, då jag inte hört att några andra skulle ha liknande problem. Frågan är vad som kan ha hänt, tänkte först att det kanske hade att göra med delningsikonerna som finns högt upp i trådarna och att de kanske inte fanns eller på något sätt ställde till det hos dig, men dessa finns inte i trådlistan utan bara inne i själva trådarna.
Någon annan som har problem eller tror sig veta vad det kan bero på?

Önskar verkligen att det kunde sluta, det är förbaskat irriterande.

Nu tror jag i o f s att jag har satt det i samband med någon reklam, för väntar jag en stund hoppar hela bilden ner och sedan går allt som vanligt.

Det är reklamen, man tror att sidan laddat klart men det har den inte och så hamnar ens klick fel..

Jättevanligt och störigt via mobilen men jag har lärt mig leva med det.

Hur många pixlars skärmbredd har ni när ni upplever detta? Inte de jag provat med tydligen för hos mig ligger sidan still. Återkom med det så skall jag försöka titta närmare på det och förhoppningsvis lösa det.

På mobilen har jag det problemet. Det är precis som @skiesabove säger reklamen som laddas otroligt sent, som gör att man tokofta hamnar fel. Vet inte hur många pixlar bred skärmen på mobilen är dock.

Jag upplever också samma sak, fast inte bara på Bukes utan ett par andra sajter också. De har också reklam som laddas överst det sista det gör, efter resten av sidans innehåll. Fruktansvärt irriterande, men man får ju träna på att ha tålamod, ha ha... ;)

Edit: på mobil alltså, inte på surfplatta eller dator, alltså rätt låg upplösning men jag vet inte vilken exakt.

Gaaah! Nu dyker detta problem upp hos mig med. På datorn. Chrome. Windows 8.

Dock inte trådrubrikerna, utan det är när jag ska trycka mig in på olika forum.
Ex precis, höll muspekaren över "om bukefalos", men såg då att sidnumreringen var markerad på dåvarande forumet...
Alt, håller muspekaren över "andra djur", trycker, och kommer in på annonsen som är under.

Sidan har laddat klart, går jag upp i Chrom's menyer så är muspekaren rätt.
Och som sagt, det är bara på forumrubrikerna, går jag ner i trådrubrikerna så verkar det ligga rätt...

Edit:
Ligger det fel, och jag uppdaterar sidan, så blir det rätt verkar det som..

Samma problem här. Det är reklamen som laddar, antar att den tar större o större utrymme allteftersom den blir klar och fyller ut sidan. Gäller vid surf på mobilen. Har irriterat länge.

Det är sjukt jobbigt att behöva vänta hela tiden tills hela sidan laddats på mobilen när man inte behöver det på plattan :mad:

Samsung mobil OCH platta, Chrome på bägge......

Vad händer?

Jag har ju gärna kvar reklam när jag surfar för intäkternas fel, men när problemet inte verkar åtgärdas är snart det enda alternativet att installe adblock på telefonen. @Gunnar

Vad händer?

Jag har ju gärna kvar reklam när jag surfar för intäkternas fel, men när problemet inte verkar åtgärdas är snart det enda alternativet att installe adblock på telefonen. @Gunnar
Japp samma här, surfar bara mobilt nu under mammaledigheten och håller på att få psykbryt på "hoppandet".

Har man tänkt att göra något åt detta eller kommer det vara så här framöver? Jag har slutat surfa från mobilen för att det är jobbigt :(

Jag är ganska säker på att alla som skrivit i tråden inte har exakt samma problem och jag skulle nog behöva lite mer info för att förstå exakt vad det är som händer.

Först vore det bra att veta om detta uppträder på alla sidor, om det exempelvis är toppbannern som spökar borde det inträffa på alla sidor.
Om inte vore det bra om ni kan säga vilken typ av sidor, i själva tråden eller i listan med trådar eller någonannanstans?
Ser ni vilken banner på sidan det är som skjuter iväg sidan. Är det toppbannern, är det bannern i ett inlägg i tråden eller är det kanske ingen banner alls utan delningsikonerna i toppen av tråden (dessa har jag själv sett skjuta ner sidan någon centimeter)?
Är det flera av ovanstånde som ställer till det eller enbart en av dessa?

Jag vill försöka lösa detta men jag behöver mer info.

Även för mig är det toppbannern.

Det hoppar på varje sida men är mest påtagligt ett problem när jag öppnar en forumsida (Senior, Ungdom etc). Väl i en tråd klickar jag inte så mycket men det är fortfarande irriterande när den hoppar omkring när jag börjat läsa, när jag klickar på en tråd och den sedan gör så jag hamnar i tråden under är det oerhört irriterande.

För mig är det topp-bannern. Borde väl gå att fixa lätt genom att ge det området en fixerad höjd?
Först vill jag säga att detta inte verkar vara något stort problem på just min mobil, vilket varit en av anledningarna till att jag inte arbetat med att lösa det än.
Det är inte helt enkelt att sätta en fixerad höjd då storleken på bannern bland annat beror på vilken storlek på skärm man har. Det visas olika storlekar på datorer och mobiler. På dator är det vanligast med en bred inte så hög banner medan det på en mobil kan vara en smalare mer kvadratisk.

Jag skall forska lite mer i vad som kan göras.

Först vill jag säga att detta inte verkar vara något stort problem på just min mobil, vilket varit en av anledningarna till att jag inte arbetat med att lösa det än.
Det är inte helt enkelt att sätta en fixerad höjd då storleken på bannern bland annat beror på vilken storlek på skärm man har. Det visas olika storlekar på datorer och mobiler. På dator är det vanligast med en bred inte så hög banner medan det på en mobil kan vara en smalare mer kvadratisk.

Jag skall forska lite mer i vad som kan göras.
Jo men ytan där reklamen dyker upp, den kan ju ha fixhöjd. Blir lite luft runt reklamen ibland då bara :-).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 377
Senast: Solstig
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 308
Senast: Snurrfian
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 976
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter