Müsli med mycket protein men utan korn

Sandra78

Trådstartare
Nåt att bita i kanske... Skulle vilja ha tag i ett müslifoder med högt protein-innehåll, men som inte innehåller korn. Finns det?

Sv: Müsli med mycket protein men utan korn

Det är väl bara att blanda själv och välja bort kornet?

Vanliga fodermedel som havre, betfor, lusern, kli, soja och mineralfoder brukar vara anvädbart i de flesta lägen.

Hestekraft 12,7 Mj och 134 smrp.

Ska tillägga, inga spannmål i Hestekraften däremot finns poppad majs alltså popcorn i. Vill man ha spannmål i får man helt enkelt lägga på det själv.

Det är väl bara att blanda själv och välja bort kornet?

Vanliga fodermedel som havre, betfor, lusern, kli, soja och mineralfoder brukar vara anvädbart i de flesta lägen.

Absolut. Dock skulle jag föredra att kunna ge ett müsli-foder som "bas" tre gånger om dagen då andra sköter utfodringen, det blir lättare och mindre risk för misstag då. Sen kan jag ju komplettera med det som ev. kan saknas i müslin vid det mål jag ger själv.

Jag ger Salsa Extra Mix med kvot 12. 10 MJ och 120 smb råprotein.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 882
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård