muskler, :)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 920
N

nathalieuhlan

Vill börja lite lätt med agility med min 2åring, men hur vet jag att hon har dom "rätta musklerna" ? vill bara hålla på med det för skojs skull, så hur vet man när den är redo? :o) och gärna tips på hur hon kan få mer muskler =)

Sv: muskler, :)

Min tjej har alltid varit ganska välmusklad, men jag ser att massan ökat sen vi börjat med agilityn. Så jag skulle säga att agility = mer muskler. :banana:

Börja lätt och öka långsamt, så hunden hinner utveckla muskler under tiden är det inga problem.

Ja men hon gör ju inget annat nu än att gå långpromenader och springer, räcker dom musklerna? har läst massa och låter som att det vore helt fel att låta hunden börja med agility nu :/

Ja men hon gör ju inget annat nu än att gå långpromenader och springer, räcker dom musklerna? har läst massa och låter som att det vore helt fel att låta hunden börja med agility nu :/

Varför skulle det inte räcka? Det är ju inte som att ni sätter igång och hårdtränar svåra banor i hög hastighet i början? På nybörjarkursen står man oftast och harvar vid ett hinder i taget. HUndens bygger ju muskler under tiden man tränar.

Är hunden frisk, i bra hull och har en normal kondition/muskelmassa så kan jag inte se några problem att börja.

Varför skulle det inte räcka? Det är ju inte som att ni sätter igång och hårdtränar svåra banor i hög hastighet i början? På nybörjarkursen står man oftast och harvar vid ett hinder i taget. HUndens bygger ju muskler under tiden man tränar.

Är hunden frisk, i bra hull och har en normal kondition/muskelmassa så kan jag inte se några problem att börja.

Jag håller helt med. Jag prövade både agility och race med min redan när hon var lite mer än ett år och man jobbar ju så extremt korta stunder i börja att det inte är större risk att överanstränga dem än vid vanlig lek.

Sedan måste jag passa på att skryta lite över min (om en månad och två dagar) 14 åriga hund när vi ändå pratar muskler. Varje gång vi är hos veterinären eller på vattengympan så får vi sådant beröm för att hon är så välmusklad och i så fin form. Inga pensionärsskanker där inte, utan hon har fortfarande riktigt rejäla sprinterlår! Och framben och bog har också jättefin muskulatur. Detta trots att hon för snart tre år sedan tappade väldigt mycket muskler när hon var konvalescent efter att ha blivit biten. Under våren och sommaren har förvånansvärt mycket kommit tillbaka sedan vi började med vattengympan. *Skryt, skryt, skryt* :D

Liknande trådar

Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 286
Senast: Ginne
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 572
Senast: Sel
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka